שם משתמש
 
  סיסמה
 
  זכור אותי
שלום,  אורח
הרשמה | שכחתי סיסמה
אודות
מי אנחנו
צור קשר
 
גירסת Beta
 
תל אביב 
הזהב חוזר לעלות, ויש כמה דרכים להנות מהנסיקה
לפני כחודשיים פרסמנו כאן מאמר בנוגע לסיבות להתחזקות הזהב והכסף והיום, בעקבות העליה החדה במחיר המתכת היקרה, נעדכן ונחזור על עיקריו; אתמול פרץ הזהב לשיא חדש; בארץ ניתן להשקיע בקרן מיטב זהב ותעודת הסל קסם זהב; בניו יורק קיימות עשרות קרנות נאמנות
קובי ישעיהו 3/1/2008 13:19

ה"ראלי" בזהב נמשך, והאנליסטים המובילים בעולם בתחום המתכות היקרות צופים את המשך התייקרות המתכת היקרה גם בחודשים הקרובים ובשנים הקרובות. הסיבות לעליית הזהב רבות כשהעיקריות שבהן הן חולשת הדולר, העליות בנפט ובשאר המתכות היקרות, החששות מהתפרצות גל של טרור עולמי (ובימים האחרונים בעיקר המתיחות בפקיסטאן), עליה באינפלציה והביקושים הגואים מהמתעשרים החדשים באסיה, ברוסיה, במזרח התיכון ובשאר העולם.

 

אתמול עלה מחיר האונקיה ב-22 דולר לשיא של 860 דולר לאחר שבמהלך המסחר הגיע המחיר ל-864 דולר.  המחיר הזה דומה פחות או יותר לשיא הריאלי (מעודכן לאינפלציה) שרשם הזהב לפני כ-28 שנים. כעת רושם החוזה לינואר עליה של 0.7% ל-863 דולר.

 

אנליסטים מעריכים כי ייתכן שהזהב ימשיך בשבועות הקרובים ויחצה את הרף של 900 דולר לאונקיה, על רקע הסיבות שפורטו למעלה. לפני הזינוק אתמול, סיים מחיר הזהב את שנת 2007 בעליה של כמעט 32%.

 

בסביבה הכלכלית והגיאופוליטית הנוכחית מומלץ להחזיק נתח כלשהו מתיק ההשקעות בזהב. כל אחד צריך להחליט לבד איזה נתח מהתיק מתאים לו להסיט לצורך השקעה בזהב, לפי מאפיינים שונים וסגנון ההשקעה שלו.

 

יש כמה דרכים להנות מעליית הזהב. הדרך הראשונה והסולידית ביותר היא פשוט להחזיק זהב טהור בכספת או במקום בטוח אחר. ניתן גם לאסוף מטבעות זהב או תכשיטים שונים בהם יש מרכיב גבוה של זהב.

 

דרך נוספת היא השקעה באמצעות קרנות נאמנות או קרנות השקעה סחירות (ETF). בארץ ניתן להשקיע בקרן מיטב זהב ובתעודת הסל קסם זהב, ובניו יורק קיימות עשרות קרנות נאמנות כשהטובות שבהן רשמו עליות של יותר מ-50% בשנה האחרונה. קרנות של פידליטי (סימבולים FSAGX או FGDAX) , אופנהיימר (OPGSX ו-OGMNX) וגם קרנות ואנגארד (למשל VGPMX) בולטות ברשימת הקרנות שרשמו תשואות מרשימות בשנה האחרונה. שתי קרנות סגורות הנסחרות בניו-יורק הן GLD ו-IAU.

 

דרך שלישית היא השקעה ישירה בחברות הפועלות בתחום הזהב או המתכות היקרות. כאן יש אפשרויות מגוונות מאוד, החל בחברות המתמחות במציאת מרבצי זהב ואז מוכרות את הזכויות לחברות גדולות יותר, ועד לחברות הפועלות בכל ההיבטים של התחום. כאן נציין כמה מניות של חברות גדולות,  הבולטות בתקופה האחרונה כגון באריק גולד (ABX), גולדקורפ (GG), אנגלו-אמריקן מיינס (AEM) וניומונט-מיינינג (NEM).

 

הדרך הרביעית ואחרונה למאמר זה, שאינה מומלצת למשקיעים שאינם מבינים היטב בתחום זה שכן היא מאוד מסוכנת, היא השקעה באמצעות חוזים עתידיים. רמת המינוף כאן היא גבוהה ותיקון קל למטה עלול למחוק את כספו של הסוחר ולכן גם אם החלטתם להשקיע באמצעות חוזים, רצוי להקצות לכך חלק קטן מאוד מהתיק ולא להוסיף עוד כסף במקרה של הפסד !!!.

 

בשורה התחתונה: יש אנליסטים לא מעטים, עם נסיון רב ועשיר בתחום הסחורות בכלל והמתכות היקרות בפרט, המעריכים שהזהב יעלה ל-2000 דולר לאונקיה בשנים הקרובות והכסף ל-180 דולר (לעומת כ-15.3 דולר כיום). בטווח הקרוב, עם זאת, עשוי הזהב לתקן למטה. אנחנו לא יודעים כמובן היכן תהיה הפסגה אולם המגמה לטווח הבינוני והארוך היא ברורה, ואפשר ורצוי להנות ממנה.

 

רישום לניוזלטר
מספר תגובות: 1
 1.  הזהב והכסף ימשיכו לעלות יוסי 3/1/2008 13:24

כתבות נוספות
השיטה הליברלית של מגל להכרה בהכנסות
איך נעלמו מהדוחות של מגל 30 מיליון דולר (וזה לא הפעם ...
15/7/2009 18:20
אבישי עובדיה
ההוצאות של קמטק נעלמו בדרך לדוחות של פריורטק
פריורטק האם של קמטק לא רושמת את הוצאות הפיתוח של קמטק - ...
12/7/2009 18:31
אבישי עובדיה
שיטת אלווריון לניפוח הרווחים
מה קורה כשמוחקים מלאי ואחר כך מוכרים אותו ואיך זה עוזר לשפר ...
8/7/2009 18:36
אבישי עובדיה
הפורמולה של ההון העצמי
היכן מציגים את זכויות המיעוט ואיך זה משפיע על ההון העצמי ...
23/6/2009 18:56
אבישי עובדיה
המלאי לטווח ארוך של קמטק
המחסנים של קמטק עמוסים במלאי שיספיק לה למעל שנה של מכירות - ...
24/5/2009 19:11
אבישי עובדיה
נתנאל אג"ח – תשואה של 28% - האם זה מוצדק?
בבית ההשקעות הלמן אלדובי סבורים שהאג"ח של חברת ...
21/7/2008 8:55
אבישי עובדיה
ככה התרסקה HOT!
מה ההבדל בין שווי שוק לשווי פעילות, למה מניות של חברות ...
11/11/2008 18:14
אבישי עובדיה
המלכוד של רואי החשבון
רואי החשבון בין הפטיש לסדן - מצד אחד הם מחוייבים כלפי קוראי ...
3/10/2008 8:36
אבישי עובדיה
אפריקה ירדה מ-550 שקל ל-85 שקל; מגדל מימשה (יחסית) בזמן
מי תזמן טוב (יחסית) עם מניית אפריקה, מי מחזיק במניית AIG ...
17/9/2008 0:06
אבישי עובדיה
מזור טכנולוגיות מקבלת אישור FDA – הסיכון באג"ח דווקא עולה
מזור דיווחה אתמול לבורסה על אירוע משמעותי – קבלת אישור ...
18/8/2008 10:04
רון שטיינבלט
תנאי שימוש
 

הכתבות באתר בורסה–פלוס הינן אינפורמטיביות בלבד, ואינן מהוות הצעה לקנייה או מכירה של מניות כלשהן.
כמו"כ אין לראות בכתבות תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל משקיע.

© כל הזכויות שמורות לבורסה-פלוס
האתר נבנה ועוצב ע"י shteeble.com