שם משתמש
 
  סיסמה
 
  זכור אותי
שלום,  אורח
הרשמה | שכחתי סיסמה
אודות
מי אנחנו
צור קשר
 
גירסת Beta
 
תל אביב 
התירס, הסויה והכותנה העלו את מדד הסחורות החקלאיות לשיא חדש
מדד הסחורות החקלאיות פרץ התנגדות קצרת טווח ב-400 נק′ ועלה ב-3.5% ל-403.85 נק′, במקביל לירידות החדות בניו-יורק ולחולשת הדולר; אפשר לצמצם סיכונים בתיק ההשקעות על ידי השקעה פשוטה בסחורות
קובי ישעיהו 14/1/2008 14:58

לפני כחודש פרסמנו כאן מאמר בדבר הגורם המדאיג ביותר את המשקיעים ואת הציבור הרחב בכלל בתקופה האחרונה: העליה החדה במחירי הסחורות החקלאיות. מאז חלה ירידה קלה במחירי החיטה, הסויה והתירס המשיכו לזנק לשיאים חדשים ואילו מחיר הכותנה הגיע כעת לרמת התנגדות משמעותית של 70 סנט לבושל (חוזה למארס), רמה אותה ניסה לפרוץ 8 פעמים בחודשים האחרונים ולא הצליח.

התירס, כאמור, זינק בימים האחרונים לשיא חדש, 4.95 סנט לבושל, לאחר שביום שישי פורסם דוח התבואה של משרד החקלאות האמריקאי. לחוזה אין רמות התנגדות משמעותיות מהשנים האחרונות ולכן הוא עשוי להמשיך קדימה גם השבוע. בשלושת החודשים האחרונים עלה החוזה על התירס בכ-28%.

גם הסויה זינקה בחודשים האחרונים בכ-35% ועלתה בימים האחרונים לשיא חדש של השנים האחרונות ואילו במחיר החיטה נרשמה ירידה של 8% בארבעת השבועות האחרונים, לאחר שממשלות כמו הודו ומצרים הודיעו שאין בכוונתן ליבא חיטה במחירים הגבוהים שהשוק הגיע אליהם.

ביום שישי פרץ מדד הסחורות החקלאיות התנגדות קצרת טווח ב-400 נק' ועלה ב-3.5% ל-403.85 נק', במקביל לירידות החדות בניו-יורק ולחולשת הדולר. המדד נמצא בשיא כל הזמנים וצפוי כנראה להמשיך לעלות בעתיד הקרוב.

העליה החדה במחירי הסחורות החקלאיות באה דווקא בתקופה בה נרשמה ירידה של כ-8% במחירי הנפט, לאחר "ראלי" חזק שהרים את מחיר החבית אל סף ה-100 דולר. העליה החדה בנפט התגלגלה בפיגור מסויים לתוך מחירם של מוצרים רבים וביחד עם העליות החדות במחירי הסחורות החקלאיות נרשמה קפיצה בקצב האינפלציה בחודשים האחרונים במדינות רבות בעולם, מה שמקשה על בנקים מרכזיים להוריד את הריבית ולהקל על מחנק האשראי, בעיקר בארה"ב.

 

כתבתי כאן לפני כחודש ואחזור גם עכשיו: העליה במחירי הסחורות החקלאיות מסוכנת ומפחידה הרבה יותר מעליית מחיר הנפט, שכן הביקוש למזון הרבה יותר קשיח ומלבד ההשפעה האינפלציונית שלו יש גם השפעה מרחיקת לכת על ציבור עצום של אנשים בארץ ובעולם הנגררים למלחמת השרדות יומיומית. מכאן הדרך מתקצרת לחוסר יציבות חברתית במדינות רבות בעולם. ממשלות רבות, לכן, צפויות בנקודה מסויימת להתערב בנעשה בשווקים, אם בצורה של מתן סובסידיות שונות לאוכלוסיות נזקקות, עידוד חקלאים להשקיע בהרחבת שטחי הגידולים או התערבות אחרת.

 

ייתכן שהירידה במחירי החיטה בשבועות האחרונים היא הסנונית המבשרת את התמתנות העליות במחירי הסחורות החקלאיות, או לפחות התייצבות. גורם חיובי נוסף: מדד הסחורות החקלאיות זינק ב-120% בשנתיים וחצי האחרונות, בהובלת החיטה, התירס והסויה ובחודשים האחרונים האיץ את עלייתו, מה שאולי מאותת על פסגה מתקרבת (כמעט תמיד לפני פסגה יש האצה בעליות, אם בשווקי מניות, סחורות או כל דבר סחיר אחר).

 

מבין החברות הישראליות צפויות כיל ומכתשים אגן להנות מהמשך המגמה החיובית בסחורות החקלאיות והגדלת שטחי הגידול. מכתשים אגן פועלת בעיקר בתחום של מוצרי הדברה לחלקאות וכיל צפויה להנות מהמשך גידול בביקוש לדשנים.

 

בשורה התחתונה: אפשר לצמצם סיכונים בתיק ההשקעות על ידי השקעה פשוטה בסחורות, באמצעות תעודות סל כמו תאלי סחורות, קסם סחורות או תעודות סל וקרנות נאמנות הנסחרות מעבר לים. במחקרים שבחנו תשואות תיקים לעומת הסיכון הגלום בהם בטווח הארוך (כ-15-20) שנה נמצא כי השקעה בסחורות מגדילה את התשואה ומצמצמת את הסיכון הגלום בתיק.

 

רישום לניוזלטר
כתבות נוספות
השיטה הליברלית של מגל להכרה בהכנסות
איך נעלמו מהדוחות של מגל 30 מיליון דולר (וזה לא הפעם ...
15/7/2009 18:20
אבישי עובדיה
ההוצאות של קמטק נעלמו בדרך לדוחות של פריורטק
פריורטק האם של קמטק לא רושמת את הוצאות הפיתוח של קמטק - ...
12/7/2009 18:31
אבישי עובדיה
שיטת אלווריון לניפוח הרווחים
מה קורה כשמוחקים מלאי ואחר כך מוכרים אותו ואיך זה עוזר לשפר ...
8/7/2009 18:36
אבישי עובדיה
הפורמולה של ההון העצמי
היכן מציגים את זכויות המיעוט ואיך זה משפיע על ההון העצמי ...
23/6/2009 18:56
אבישי עובדיה
המלאי לטווח ארוך של קמטק
המחסנים של קמטק עמוסים במלאי שיספיק לה למעל שנה של מכירות - ...
24/5/2009 19:11
אבישי עובדיה
נתנאל אג"ח – תשואה של 28% - האם זה מוצדק?
בבית ההשקעות הלמן אלדובי סבורים שהאג"ח של חברת ...
21/7/2008 8:55
אבישי עובדיה
ככה התרסקה HOT!
מה ההבדל בין שווי שוק לשווי פעילות, למה מניות של חברות ...
11/11/2008 18:14
אבישי עובדיה
המלכוד של רואי החשבון
רואי החשבון בין הפטיש לסדן - מצד אחד הם מחוייבים כלפי קוראי ...
3/10/2008 8:36
אבישי עובדיה
אפריקה ירדה מ-550 שקל ל-85 שקל; מגדל מימשה (יחסית) בזמן
מי תזמן טוב (יחסית) עם מניית אפריקה, מי מחזיק במניית AIG ...
17/9/2008 0:06
אבישי עובדיה
מזור טכנולוגיות מקבלת אישור FDA – הסיכון באג"ח דווקא עולה
מזור דיווחה אתמול לבורסה על אירוע משמעותי – קבלת אישור ...
18/8/2008 10:04
רון שטיינבלט
תנאי שימוש
 

הכתבות באתר בורסה–פלוס הינן אינפורמטיביות בלבד, ואינן מהוות הצעה לקנייה או מכירה של מניות כלשהן.
כמו"כ אין לראות בכתבות תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל משקיע.

© כל הזכויות שמורות לבורסה-פלוס
האתר נבנה ועוצב ע"י shteeble.com