שם משתמש
 
  סיסמה
 
  זכור אותי
שלום,  אורח
הרשמה | שכחתי סיסמה
אודות
מי אנחנו
צור קשר
 
גירסת Beta
 
תל אביב 
לפי התנהגות מחירי הנפט הכלכלה העולמית ממשיכה לצמוח, ובקצב מהיר למדי
לאחרונה התפרסמו הרבה מאוד הערכות של אנליסטים בכירים בעולם לפיהם מחיר החבית צפוי לרדת לאזור ה-70-80 דולר בעקבות המיתון הצפוי בארה"ב, באירופה וההשפעה על שאר העולם; בינתיים מתקרב הנפט לשיא הקודם שלו
קובי ישעיהו 15/2/2008 9:32

בשבועות האחרונים מלאו העיתונים ואתרי האינטרנט השונים במאמרים רבים בעלי נימה פסימית לגבי המיתון או ההאטה הצפויים בכלכלות הגדולות בעולם – ארה"ב, אירופה ויפן וההשפעה הקשה שתהיה לכך על מדינות רבות אחרות, ובתוכן ישראל. ובכן, לפי אינדיקטור אחד מאוד מאוד משמעותי הכלכלה העולמית ממשיכה לצמוח, ובקצב מהיר למדי.

והאינדיקטור הוא...ניחשתם נכון, מחירי הנפט. אם מתחילת חודש ינואר ועד ל-7 בפברואר נפל מחיר החבית בכ-14% משיא של כ-100 דולר ל-86.24, הרי שמאז שב מחיר הנוזל המניע את גלגלי הכלכלה לעלות, ובגדול. מחיר החוזה למארס על נפט גולמי טקסס נסחר כעת ב-95.13 דולר לאחר שאתמול רשם עליה של 2.4% לרמה של 95.46 דולר לחבית. השבוע רשם הנפט עליה של 3.7% והוא רחוק בכ-5% בלבד מהשיא.

הגורמים העיקריים לעליה: פרסום נתוני המלאים בארה"ב שהצביעו על עלייה מתונה מהתחזיות במלאי, סכסוך מתמשך של אקסון-מובייל מול וונצואלה ופרסום נתוני צמיחה חזקים ביפן (אתמול דווח כי המשק היפני צמח ב-3.7% ברבעון הרביעי לעומת צפי לצמיחה של כ-1.8% בלבד). ברקע יש תמיד גם חששות מהפרעות באספקה מאזורים שונים בעולם כמו ניגריה, המפרץ הפרסי והמזרח התיכון אולם אלה כשלעצמם אינם יכולים להסביר את העליה האחרונה, שכן מהכיוון הזה לא נרשמו התפתחויות מהותיות בשבועיים האחרונים.   

לאחרונה התפרסמו הרבה מאוד הערכות של אנליסטים בכירים בעולם לפיהם מחיר החבית צפוי לרדת לאזור ה-70-80 דולר בעקבות המיתון הצפוי בארה"ב, באירופה וההשפעה על שאר העולם. וכבן, בינתיים זה לא קורה אלא להיפך, מחיר החבית מתקרב לשיא ההיסטורי שלו.

כעת מדגישים אנליסטים את המשך הגידול בביקוש לנפט באזורים כמו סין, הודו, אמריקה הלטינית, מזרח אירופה ומזרח אסיה. ההערכות הן שהמשך העליה במחיר הנפט תגרור מנהלי השקעות וקרנות גידור להמר על השקעה בחוזים על הנפט בכיוון עליה, מהלך שיגרום להמשך התחזקות במחיר.

מי שמעריך שמחירי הנפט ימשיכו לעלות, וזה תסריט שבהחלט יכול להתממש בחודשים הקרובים, יכול להתגונן בקלות ואף להרוויח מכך.  דרך אחת היא רכישת מניות של חברות הנפט הגדולות בעולם, כגון אקסון מובייל (סימבול XOM ) או קונוקופיליפס (סימבול COP) הנסחרות במכפילים אטרקטיביים יחסית. דרך נוספת היא השקעה בחוזים על הנפט. כאן ניתן להרוויח מהר ובגדול אולם דרך זו לא מומלצת למשקיע שאינו מקצוען ולא מכיר את השוק הזה היטב.

יש גם קרנות נאמנות רבות ותעודות סל המתמחות בהשקעה בתחום האנרגיה (המסורתית והנקיה). בארץ יש כמה תעודות סל המתמחות בהשקעה באנרגיה מסורתית וחילופית כמו תאלי סל אנרגיה, קסם אנרגיה ומבט אנרגיה חלופית. בארה"ב נסחרת תעודת הסל PBW המשקיעה בחברות בתחום האנרגיה הירוקה. בין הקרנות המובילות בתחום בארה"ב נציין את הקרן של פידליטי המתמחה בחברות הפועלות בתחום שירותי האנרגיה (ייצור ואספקת ציוד לחיפושי נפט, הפקת נפט, זיקוק ואספקת נפט וגז לצרכן הסופי – סימבול FSESX ) .

השקעה נוספת שהוכיחה את עצמה בשנים האחרונות היא במניות של חברות המעניקות שירותים שונים (מיפוי, בניית אתרים, קידוח, תיקונים ובניה של בתי זיקוק ועוד..) לחברות הנפט הגדולות. החברות המובילות בתחומים אלה הם: טראנסאושן (RIG), נובל (NE), דיימונד (DO), אטווד (ATW) ושלומברגר (SLB).

 

רישום לניוזלטר
כתבות נוספות
השיטה הליברלית של מגל להכרה בהכנסות
איך נעלמו מהדוחות של מגל 30 מיליון דולר (וזה לא הפעם ...
15/7/2009 18:20
אבישי עובדיה
ההוצאות של קמטק נעלמו בדרך לדוחות של פריורטק
פריורטק האם של קמטק לא רושמת את הוצאות הפיתוח של קמטק - ...
12/7/2009 18:31
אבישי עובדיה
שיטת אלווריון לניפוח הרווחים
מה קורה כשמוחקים מלאי ואחר כך מוכרים אותו ואיך זה עוזר לשפר ...
8/7/2009 18:36
אבישי עובדיה
הפורמולה של ההון העצמי
היכן מציגים את זכויות המיעוט ואיך זה משפיע על ההון העצמי ...
23/6/2009 18:56
אבישי עובדיה
המלאי לטווח ארוך של קמטק
המחסנים של קמטק עמוסים במלאי שיספיק לה למעל שנה של מכירות - ...
24/5/2009 19:11
אבישי עובדיה
נתנאל אג"ח – תשואה של 28% - האם זה מוצדק?
בבית ההשקעות הלמן אלדובי סבורים שהאג"ח של חברת ...
21/7/2008 8:55
אבישי עובדיה
ככה התרסקה HOT!
מה ההבדל בין שווי שוק לשווי פעילות, למה מניות של חברות ...
11/11/2008 18:14
אבישי עובדיה
המלכוד של רואי החשבון
רואי החשבון בין הפטיש לסדן - מצד אחד הם מחוייבים כלפי קוראי ...
3/10/2008 8:36
אבישי עובדיה
אפריקה ירדה מ-550 שקל ל-85 שקל; מגדל מימשה (יחסית) בזמן
מי תזמן טוב (יחסית) עם מניית אפריקה, מי מחזיק במניית AIG ...
17/9/2008 0:06
אבישי עובדיה
מזור טכנולוגיות מקבלת אישור FDA – הסיכון באג"ח דווקא עולה
מזור דיווחה אתמול לבורסה על אירוע משמעותי – קבלת אישור ...
18/8/2008 10:04
רון שטיינבלט
תנאי שימוש
 

הכתבות באתר בורסה–פלוס הינן אינפורמטיביות בלבד, ואינן מהוות הצעה לקנייה או מכירה של מניות כלשהן.
כמו"כ אין לראות בכתבות תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל משקיע.

© כל הזכויות שמורות לבורסה-פלוס
האתר נבנה ועוצב ע"י shteeble.com