שם משתמש
 
  סיסמה
 
  זכור אותי
שלום,  אורח
הרשמה | שכחתי סיסמה
אודות
מי אנחנו
צור קשר
 
גירסת Beta
 
תל אביב 
סאטקום - בונה על הצמיחה באפריקה
החברה פרסמה לפני מספר ימים מצגת על פעילותה; 75% מהכנסותיה מגיעות מאפריקה והיא תופסת נתח שוק של 22% מהתקשורת הלווינית באפריקה
רון שטיינבלט 28/2/2008 8:46

סאטקום מערכות, הנסחרת בארץ, פרסמה לפני מספר ימים מצגת לקראת פגישות עם אנליסטים שהיא מתכננת, וזה נראה לנו עיתוי נכון להציג את החברה הזו שעוברת שינויים משמעותיים בתקופה האחרונה.

סאטקום פועלת באמצעות חברת גילת סאטקום (GLP.L), הנסחרת בלונדון. סאטקום מחזיקה  ב90% ממניות גילת סאטקום המתמחה בתחום התקשורת הלווינית.
גילת פועלת בשלושה תחומים עיקריים: תקשורת נתונים בינלאומית אינטראקטיבית באמצעות לווינים (מהווה כ-75% מהכנסות החברה), שירותי טלפוניה בינלאומיים (מהווה כ-17.5% מההכנסות) ורשתות תקשורת מקומיות (מהווה כ- 7.5% מההכנסות).
גילת סאטקום הונפקה בבורסת ה
AIM בלונדון באוגוסט 2005. בהנפקה גייסה החברה 4.6 מליון ליש"ט (36 מליון ₪ נכון לאותו מועד), לפי מחיר מניה של 120 פני.

באפריל 2007 יורוקום רכשה את השליטה בסאטקום מערכות כאשר קנתה 53.2% ממניות החברה תמורת 35 מליון ₪, תמורה השקולה לשער של 2.96 במניה. יורוקום מימשה גם אופציה שניתנה לה במסגרת ההסכם, וחודש אחר כך קנתה 8% נוספים תמורת מחיר ששיקף שער מניה של 3.42 ₪. בחודש יולי רכשה יורוקום בהצעת רכש 10 מליון נקוב אג"ח להמרה של החברה, והמירה אותו למניות החברה.

קבוצת יורוקום תקשורת, מחזיקה 3 זרועות, שאחת מהן היא מתן שירותי לווין.
בזרוע זו מחזיקה יורוקום ב 28% מחברת הלווין
YES, 45% בחלל תקשורת וכן מחזיקה בחברת סאטלינק תקשורת (חברה שמספקת פתרונות קצה להעברת תכנים באמצעות תקשורת לווינית), והחל מאפריל 2007 יורוקום היא בעלת השליטה בסאטקום מערכות.

יורוקום מביעה תמיכה בחברה הלכה למעשה, כאשר מאז שרכשה את השליטה בחברה היא רוכשת במסחר השוטף מניות נוספות וכן איגרות חוב להמרה, והגיעה לאחזקה של 83.8% בחברה.
אנו סברנו בתחילה שהחברה עושה זאת כיון שברצונה להגיעה לשליטה מלאה בחברה; אולם המצגת שהחברה הוציאה לבורסה במסגרת סיבוב שהחברה עושה בבתי ההשקעות, כנראה מפחית את הסיכוי לכך ומעיד על כך שרצונה של סאטקום להמשיך ולהיות חברה ציבורית.

החברה גם מגדילה אחזקות בחברת הבת גילת סאטקום (נסחרת בלונדון תחת הסימבול
GLT.L), ורכשה במהלך הרבעון השלישי כ 7 מליון ₪ ממניות החברה, והגיעה לאחזקה של 90% בחברת הבת. מניות חברת הבת סובלות מסחירות נמוכה, אולם עלו ביותר מ 100% מתחילת שנת 2008, וכעת המניה נסחרת לפי שווי של 105 פני, קרוב למחיר שבו הונפקה לפני שנתיים וחצי, כאשר במשך רוב שנת 2007 נסחרה המניה באזור ה 40 פני.

מאז החלפת הבעלות, נעשו גם שינויים בהנהלה ועמיקם שורר, איש יורוקום שנמצא גם בדירקטוריון פרטנר, מונה למנכ"ל החברה. גם בהנהלת חברת הבת נעשו שינויים, ועמוס לסקר שכיהן במשך שנה וחצי כמנכ"ל עזב, והחל מיולי 2007  מכהן בתפקיד רועי הס, שהגיע מחברת ח.מר, שם כיהן במשך 4 שנים כסמנכ"ל פיתוח עסקי.

אמנם בשורה התחתונה החברה רושמת הפסד בפעילותה, אולם תזרים המזומנים של החברה הינו חיובי ויציב, והחברה צפויה לרשום תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2007 בסך של 25 מליון ₪ בקירוב. הסיבה שבגינה החברה רושמת הפסדים, נובעת בעיקרה מפחת, ופחת הינה הוצאה שלא יוצאת מקופת החברה, אלא מספר חשבונאי. אם מנטרלים את הפחת בדוח רווח והפסד, השורה התחתונה בדו"ח רווח והפסד הייתה מתיישרת ביחד עם תזרים המזומנים.

חברת הבת גילת סאטקום כבר פירסמה את דוחותיה לרבעון
Q4/07, שם הציגה רבעון שיא במכירות ורשמה רווח של 885,000$, ומכיון שזו האחזקה היחידה של סאטקום מערכות, אפשר להעריך שהיא תרשום רווח בשורה התחתונה (הוצאות המימון גם צפויות להיות קטנות יותר ברבעון האחרון), לאחר שבשאר הרבעונים של 2007 היא רשמה הפסד.
רוב הכנסות החברה הם בדולרים, ועד עתה היא דיווחה בשקלים, אולם החל מיישום תקני
IFRS בדוח הקרוב, החברה תדווח על תוצאותיה בדולר, מה שיאפשר בחינה מדוייקת יותר של תוצאות החברה, שמנטרלת שינויים במטבע-חוץ.

עיקר פעילות של גילת סאטקום ב 2008 יתרכז בפיתוח השווקים הקיימים באפריקה, בה החברה מספקת פתרונות תקשורת נייחים וניידים הפועלים באזורים בהם לא פועלות מערכות טלקומיוניקציה רגילות. לחברה מגוון רחב של לקוחות בכ-40 מדינות בעולם, כאשר חלק גדול מההכנסות הינו קבוע, מה שמבטיח תזרים מזומנים עתידי. לאחרונה החברה השקיעה בפרוייקט גדול להקמת סיב אופטי לאורך החוף המזרחי של אפריקה, וכאשר יושלם הפרוייקט ב 2010, תוכל החברה להשתמש בחלק מהקיבולת של הפרוייקט לשימושיה.
היקף הפרוייקט הינו 235 מליון דולר, והחברה השקיעה בו 1%, 2.35 מליון דולר, וכן רכשה 7% מהון המניות של חברת
WIOCC, אשר שותפה בפרוייקט, שבין השאר ממומן על-ידי הבנק העולמי.

כיום 75% מפעילות החברה נמצאת באפריקה, והיא תופסת שם נתח שוק של 22%, תוך כדי כך שהיא נהנית מהצמיחה של שירותי התקשורת ביבשת, כגון תקשורת סלולר. החברה מתכוונת לצמוח על-ידי הגדלת הפעילות באפריקה, ביצוע פרוייקטים מיוחדים, וכניסה למדינות נוספות אשר בהם ישנם שירותי תקשורת מבוססי לווין. החברה לא פוסלת רכישה של חברות אחרות בחו"ל בתחום.

לסיכום, כניסת יורוקום הגדולה לחברת סאטקום הקטנה מהווה שינוי משמעותי בפעילותה ויעדיה של החברה, ואת התוצאות ניתן לראות כבר עתה. יורוקום, אשר יש לה ידע ונסיון בפעילות חברות תקשורת / לווינים, זיהתה את הפוטנציאל הקיים בחברה ובשווקים בהם היא פועלת, וכעת היא מנסה להעלות את החברה מדרגה, וייתכן שהמצגת שהחברה פירסמה במסגרת סיבוב אשר היא עורכת אצל משקיעים מוסדיים, הוא חלק מגיוס הון עתידי, שיתמוך בתוכניות ההתרחבות של החברה.


רישום לניוזלטר
מספר תגובות: 1
 1.  נשמע שהחברה בסוג של צומת דרכים השועל האדום 28/2/2008 11:14

כתבות נוספות
השיטה הליברלית של מגל להכרה בהכנסות
איך נעלמו מהדוחות של מגל 30 מיליון דולר (וזה לא הפעם ...
15/7/2009 18:20
אבישי עובדיה
ההוצאות של קמטק נעלמו בדרך לדוחות של פריורטק
פריורטק האם של קמטק לא רושמת את הוצאות הפיתוח של קמטק - ...
12/7/2009 18:31
אבישי עובדיה
שיטת אלווריון לניפוח הרווחים
מה קורה כשמוחקים מלאי ואחר כך מוכרים אותו ואיך זה עוזר לשפר ...
8/7/2009 18:36
אבישי עובדיה
הפורמולה של ההון העצמי
היכן מציגים את זכויות המיעוט ואיך זה משפיע על ההון העצמי ...
23/6/2009 18:56
אבישי עובדיה
המלאי לטווח ארוך של קמטק
המחסנים של קמטק עמוסים במלאי שיספיק לה למעל שנה של מכירות - ...
24/5/2009 19:11
אבישי עובדיה
נתנאל אג"ח – תשואה של 28% - האם זה מוצדק?
בבית ההשקעות הלמן אלדובי סבורים שהאג"ח של חברת ...
21/7/2008 8:55
אבישי עובדיה
ככה התרסקה HOT!
מה ההבדל בין שווי שוק לשווי פעילות, למה מניות של חברות ...
11/11/2008 18:14
אבישי עובדיה
המלכוד של רואי החשבון
רואי החשבון בין הפטיש לסדן - מצד אחד הם מחוייבים כלפי קוראי ...
3/10/2008 8:36
אבישי עובדיה
אפריקה ירדה מ-550 שקל ל-85 שקל; מגדל מימשה (יחסית) בזמן
מי תזמן טוב (יחסית) עם מניית אפריקה, מי מחזיק במניית AIG ...
17/9/2008 0:06
אבישי עובדיה
מזור טכנולוגיות מקבלת אישור FDA – הסיכון באג"ח דווקא עולה
מזור דיווחה אתמול לבורסה על אירוע משמעותי – קבלת אישור ...
18/8/2008 10:04
רון שטיינבלט
תנאי שימוש
 

הכתבות באתר בורסה–פלוס הינן אינפורמטיביות בלבד, ואינן מהוות הצעה לקנייה או מכירה של מניות כלשהן.
כמו"כ אין לראות בכתבות תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל משקיע.

© כל הזכויות שמורות לבורסה-פלוס
האתר נבנה ועוצב ע"י shteeble.com