שם משתמש
 
  סיסמה
 
  זכור אותי
שלום,  אורח
הרשמה | שכחתי סיסמה
אודות
מי אנחנו
צור קשר
 
גירסת Beta
 
תל אביב 
שעת המבחן של אבגול
600 מיליון דולר צריכה לגייס אבגול כדי לרכוש את פיברווב, בשלב הראשון היא תנסה לגייס מהמוסדיים ביום חמישי (זה עשוי להידחות) - בהתחלה דובר על אג"ח סטרייט, עכשיו מדברים על אג"ח להמרה או אג"ח עם תוספת אופציות כדי להגדיל את סיכוי ההצלחה (בינתיים שיפרו את התשואה באג"ח סטרייט ל-10% כולל אופציות למניות); כל התרחישים הצפויים - מכישלון הרכישה וחזרה למציאות (ודוחות פושרים ברבעונים הקרובים) ועד מעצמת ענק בתעשייה
אבישי עובדיה 16/4/2008 6:11

ביום חמישי, תקבל אבגול אינדיקציה חשובה לגבי הסיכויים לרכוש את פיברווייב הבריטית. אבגול המייצרת בדים לא ארוגים והנסחרת בבורסה בת"א ב-160 מיליון דולר צריכה 600 מיליון דולר כדי לרכוש את פיברווב ולתפעל אותה. היא הציעה  לרכוש את החברה הבריטית  שפועלת באותה התחום ונחשבת לרביעית בגדולה בעולם תמורת 240 מיליון דולר והיא זקוקה למימון נוסף לצורך פעילות שוטפת וגלגול חובות.

כן, אחרי שקיבלה את אישור הדירקטוריון של המועמדת לרכישה, ואחרי שכמעט וסיימה את בדיקת הנאותות, נשאר דבר אחד פעוט -  לגייס חבילת מימון של 600 מיליון דולר.

 

חלק מהכסף יגיע  מגופים פיננסים, חלק יגייס UBS וחלק ממכם – הציבור השקט.  אתם, דרך הגופים המוסדיים שמנהלים לכם את הכסף, תזרימו כספים לאבגול. השאלה כמה?

הגופים המוסדיים מתחבטים בשאלה הזו בימים האחרונים  – החלום של אבגול הוא באמת גדול, אבל אם כך – למה החברה לא נותנת להם אקוויטי. למה גיוס חוב בלבד?

ובכן, יש לנו חדשות – הגיוס (וזה עוד לא סגור לחלוטין) יהיה של אגרות חוב להמרה ואולי יהיו שם סוכריות נוספות. פשוט, אבגול חייבת את הכסף הזה, אחרת, שאר השלבים של העסקה המורכבת הזו לא יכולים להתממש, ולכן,היא תהיה מוכנה לתת הרבה כדי שהשלב הזה יצליח. זה מגדיל מאוד את סיכוי המהלך כולו, אם כי עדיין זה מהלך יומרני.

ואם היא חייבת את הכסף אז למה היא חילקה לאחרונה דיבידנד של 10 מיליון דולר? החלוקה היא התחייבות של החברה כלפי בעלי המניות ולמרות שאבגול יכלה על רקע הרכישה להקפיא אותה, היא העדיפה שלא. זה מאותת שבעלי המניות העיקריים לא ממש להוטים על העסקה עד כדי כך שהם יוותרו על הדיבידנד או יזרימו בעצמם מזומנים לחברה.

מעבר לכך, אולי פשוט החברה חושבת משהו בסגנון – מה זה כבר משנה ה-10 מיליון דולר האלו. אנחנו צריכים 600 ו-10 ליד ה-600 זה כסף קטן.

כך או אחרת, אבגול לא הודיעה כמה היא רוצה לגייס מהמוסדיים. גורמים בשוק אמרו לנו שזה יכול גם להגיע ל-200 מיליון דולר. נראה לנו גבוה, גבוה מדי, אנחנו בכלל קטני אמונה בקשר להצלחה של המהלך הנועז הזה, אבל בואו נשחק באם ואם ואם ונראה לאן אבגול יכולה להגיע. זה יהיה קשה, אבל מקורבים טוענים שזה לא יהיה בלתי אפשרי.

ובכן, השלב הראשון – גיוס כסף מהמוסדיים.

השלב השני – סגירת המימון מ-UBS ומגופים פיננסים נוספים. סה"כ בשני השלבים האלו אמורה החברה לגייס 600 מיליון דולר. השלבים האלו אמורים בתרחיש האופטימי להיסגר תוך שבועיים.

השלב  השלישי – פנייה אל בעלי המניות של פיברווב בהצעה לרכוש את המניות לפי 1 ליש"ט (וכן מתן דיבידנד של 2.5 פני), כשבשוק המחיר הוא סביב 60 פני.  נראה שבעלי המניות יסכימו, במיוחד שהדירקטוריון מביע תמיכתו, ובמיוחד שיש כזו פרמיה נדיבה, והיא היתה גבוה יותר – המניה התרוממה מאז הדיווח בכ-33%.  אבל זה ממש לא טריוויאלי לאתר ולקבל הסכמה של מעל 90% כפי שדורש החוק בבריטניה. רק במקרה כזה – רכישת מעל 90% אפשר לבצע רכישה כפויה וזו המטרה של אבגול. אין כאן חצי הריון – הכל או כלום – רכישה מלאה, או שאין עסקה.  אם לא יגיעו ל-90% מבעלי המניות (וזה יכול להיות מסיבות טכניות), אפשר לבצע רכישה כפויה בעזרת אישור בית המשפט אם יש הסכמה של מעל 75% מבעלי המניות. זה מורכב יותר, וארוך יותר, אבל אפשרי. אם זה לא יצליח , הכל חוזר לאחור והמוסדיים מקבלים בחזרה את הכסף.

אם זה יקרה – הריכשה תושלם, אנחנו הרי משחקים באם... ובכן, אז אבגול הקטנה (יחסית) הופכת להיות ענקית של ממש.  מכירות של 240 מיליון דולר יזנקו לכ-1.2 מיליארד דולר; הרווח תלוי מאוד בתהליכי ההתייעלות של פיברווב , אבל הפוטנציאל הוא משמעותי -  אבגול מרוויחה 20 מיליון דולר ופיברווב שמוכרת פי 4 מרוויחה בפועל רבע. זה ממחיש את הפוטנציאל, אבל זה יהיה בעבודה קשה ובטח שלא תוך כמה רבעונים בודדים.

וכשזה יקרה , אחרי כל האם, ואם ואם...כשבדרך אסור לשכוח את הסיכון שקיים – אחר הכל זה לא קל לבלוע חברה שגדולה ממך פי ארבע ופזורה על פני עשרות אתרים, אבגול יכולה להפוך לחברה בסדרי גודל אחרים גם מבחינת שווי השוק שלה, ואז אפילו.. היא יכולה למצוא את עצמה בוול-סטריט.

זה התרחיש האופטימי מכל הבחינות – שהחברה מצליחה לרוכש את פיברווב ומצליחה להתמזג איתה כמו שצריך.

תרחיש אחר, הוא כישלון גיוס הכספים וחזרה מרכישת פיברווב. אם זה יקרה, אבגול תתמקד בלנסות לעבור את החודשים הקרובים בשלום – גם כך, שער הדולר לא עושה לה טוב, וגם עליית חומרי הגלם עדיין לא הופנמה אצל הלקוחות.  בקיצור, היא תחזור למציאות.

 

 

רישום לניוזלטר
כתבות נוספות
השיטה הליברלית של מגל להכרה בהכנסות
איך נעלמו מהדוחות של מגל 30 מיליון דולר (וזה לא הפעם ...
15/7/2009 18:20
אבישי עובדיה
ההוצאות של קמטק נעלמו בדרך לדוחות של פריורטק
פריורטק האם של קמטק לא רושמת את הוצאות הפיתוח של קמטק - ...
12/7/2009 18:31
אבישי עובדיה
שיטת אלווריון לניפוח הרווחים
מה קורה כשמוחקים מלאי ואחר כך מוכרים אותו ואיך זה עוזר לשפר ...
8/7/2009 18:36
אבישי עובדיה
הפורמולה של ההון העצמי
היכן מציגים את זכויות המיעוט ואיך זה משפיע על ההון העצמי ...
23/6/2009 18:56
אבישי עובדיה
המלאי לטווח ארוך של קמטק
המחסנים של קמטק עמוסים במלאי שיספיק לה למעל שנה של מכירות - ...
24/5/2009 19:11
אבישי עובדיה
נתנאל אג"ח – תשואה של 28% - האם זה מוצדק?
בבית ההשקעות הלמן אלדובי סבורים שהאג"ח של חברת ...
21/7/2008 8:55
אבישי עובדיה
ככה התרסקה HOT!
מה ההבדל בין שווי שוק לשווי פעילות, למה מניות של חברות ...
11/11/2008 18:14
אבישי עובדיה
המלכוד של רואי החשבון
רואי החשבון בין הפטיש לסדן - מצד אחד הם מחוייבים כלפי קוראי ...
3/10/2008 8:36
אבישי עובדיה
אפריקה ירדה מ-550 שקל ל-85 שקל; מגדל מימשה (יחסית) בזמן
מי תזמן טוב (יחסית) עם מניית אפריקה, מי מחזיק במניית AIG ...
17/9/2008 0:06
אבישי עובדיה
מזור טכנולוגיות מקבלת אישור FDA – הסיכון באג"ח דווקא עולה
מזור דיווחה אתמול לבורסה על אירוע משמעותי – קבלת אישור ...
18/8/2008 10:04
רון שטיינבלט
תנאי שימוש
 

הכתבות באתר בורסה–פלוס הינן אינפורמטיביות בלבד, ואינן מהוות הצעה לקנייה או מכירה של מניות כלשהן.
כמו"כ אין לראות בכתבות תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל משקיע.

© כל הזכויות שמורות לבורסה-פלוס
האתר נבנה ועוצב ע"י shteeble.com