שם משתמש
 
  סיסמה
 
  זכור אותי
שלום,  אורח
הרשמה | שכחתי סיסמה
אודות
מי אנחנו
צור קשר
 
גירסת Beta
 
תל אביב 
למה צריך את לגנא?
בוימלגרין עושה סדר באזורים; האם הוא יתחיל למזג בין חברות הקבוצה דרך הצעות רכש; אם כן - לגנא עשויה להיות המועמדת הראשונה
רון שטיינבלט 10/10/2007 15:15

 

אזורים הודיעה לאחרונה על רה-ארגון בקבוצה, כאשר השלב הראשון הוא החלפת בעלי תפקידים בחברה, וכניסה של שעיה בוימלגרין לתפקיד אקטיבי יותר בחברה. בהיכנסו לתפקיד אמר האיש כי כעת הוא הפנים את החשיבות שיש לקשר של הקבוצה עם שוק ההון, ויפעל על מנת לחזק אותו. עוד משהו שאמר - בכוונת אזורים להיכנס לפעילות נדלן בהודו.

עד כאן מה שידוע, השאלה שאני מעלה, זה האם כחלק מהרה-אירגון החדש שייעשה בחברה, לא יאוחדו החברות שמתחת לאזורים, תחת חברה אחת - "אזורים הגדולה".  לכאורה, זה לא נראה בראש סדר העדיפויות של שעיה, אחרי הכל, החברות שלו לא ממש מצליחות לייצר ערך, המינוף מתחיל להכביד, והחברה, על פי הדיווחים, מנסה למכור נכסים. אבל דווקא בגלל המצב הלא פשוט, אזורים צריכה לחסוך בכפילויות והדרך הפשוטה לעשות זאת היא למזג חלק מחברות הקבוצה. חברות הקבוצה נסחרות בבורסה, והדרך להשתלט עליהן ולמזג אותן עם אזורים היא הצעת רכש.  


המצב הנוכחי של הקבוצה הוא כזה - בוימלגרין מחזיקה ב 66% מאזורים - פחות רלוונטי, לבוימלגרין יש שליטה באזורים, ואין שום עניין או כסף למחוק אותה מהמסחר.
כאן מתחיל החלק המעניין - אזורים מחזיקה 64% בלגנא, כאשר יתרת האחזקה בלגנא היא של אנג'ל משאבים (שהיא חברה נכדה של לגנא) בסך של 7.23%, ואנג'ל דיבלופרס, שהיא חברה נינה (חברת בת של אנג'ל משאבים) שמחזיקה כמעט 4% ממניות לגנא. ישנן עוד 5% מניות רדומות בידי תומשון, שהיא חברת בת של לגנא, וסך הכל מניות בידי הציבור בלגנא, עומדות על 20% בקירוב. עד כאן לגנא.

ללגנא יש חברת בת, אנג'ל אירופה, שמוחזקת על ידה בשיעור של 75%, כאשר אזורים עצמה (שהיא חברה סבתא של אנג'ל אירופה) מחזיקה בכ- 5% ממניות אנג'ל אירופה. אנג'ל אירופה מחזיקה בצורה עקיפה וישירה כ-70% מאנג'ל משאבים, שמספר החברות בנות (חברות פרטיות) שלה עומד על 20 בערך, אבל מחזיקה כ-65% בחברה ציבורית בשם אנג'ל מזרח אירופה, שנסחרת בבורסה בלונדון, ואחראית על פעילות הקבוצה במזרח אירופה.

נשמע מסובך ?
אני בטוח שגם לאנשי מקצוע (אנליסטים) יהיה קשה מאוד לנתח ולקבוע את השווי של אזורים, או אפילו מה המצב בחברה, לאור כל הנתונים הללו (ועוד לא הזכרתי בכלל את המלונות שנרכשו לאזורים).
הנקודה שאדבר עליה עכשיו היא לא ניסון תימחור של אזורים וכל השרשרת שמתחתיה, בשביל למצוא את החברה עם הדיסקאונט הגבוה ביותר.
מה שיותר מעניין אותי, הוא שאם שעיה באמת הולך לעשות רה-אירגון בקבוצה עם הפנים לשוק ההון, הוא גם יפשט (מלשון 'פשוט') את מבנה האחזקות של אזורים, וכאן השאלה היא איך הוא יעשה את זה, ובזה אני מעדיף להתקמד.

לדוגמא: אנג'ל משאבים מחזיקה את אנג'ל דיבלופרס, שהפעילות שלה הינה יזמות למגורים בישראל, במסגרת הזו יש לחברה 6 פרוייקטים בשלבי ביצוע, וכן נרכשו 3 קרקעות במקומות שונים בארץ לפרויקטים נוספים. למי שלא מכיר את הפעילות של אזורים, בניה למגורים זה בדיוק הביזנס שלה. אז למה בעצם צריך 2 חברות שיעשו את אותו הדבר ?

האפשרויות שעומדות בפני אזורים, הם יציאה בהצעות רכש לאחת או יותר משלושת החברות בנות (לגנא, אנג'ל אירופה, אנג'ל משאבים), או רה-אירגון פנימי בתוך החברות, בצורה כזו שלכל חברת בת תהיה הפעילות הספציפית שלה, שלא תשיק לפעילות של שאר החברות בקבוצה. לפי הדוגמא שלמעלה, אנג'ל דיבלופרז תעבור מאנג'ל משאבים לאזורים, ובעצם תיעלם מהמפה ותיהפך לחלק מאזורים.
למה אני לא חושב שזה יקרה ? כי אזורים תצטרך לשלם כסף לאנג'ל משאבים תמורת אנג'ל דיבלופרז, וכך יצטרכו לעשות הערכות שווי לחברה וכו', כאשר הסיטואציה היא בעצם, שכסף מיד ימין יעבור תמורת נכס ליד שמאל, ובסופו של דבר הכל נשאר באותו המכנס. ולעשות את הפעולות הללו על כל החברות של אזורים (והן רבות) - על זה נאמר "סיפור מהפטרה".

זה מביא אותי לחשוב שאם יהיה מהלך של רה-אירגון, תגיע הצעת רכש לאחת או יותר מהחברות בנות. ההגיון הסביר (שלי לפחות אומר) שאם תבוא הצעת רכש, היא תבוא "מלמעלה למטה" - כלומר אזורים קודם כל תיקח אליה את לגנא שהיא למעשה חברת אחזקות של שאר החברות שמתחתיה (בדומה לאזורים), וכך תהיה לה גישה ישירה לשאר החברות בנות, כאשר אולי בהמשך, כאשר תבוא הצפת ערך באנג'ל אירופה ומשאבים - גם הן תירכשנה (יש יותר הגיון שתבוא הצעה לאנג'ל אירופה. *הערה - הצפות הערך יכולות לבוא מכיוון של אנג'ל אירופה - על ידי הנפקת / מכירת הקניונים שלהם באוקראינה, ומכיוון אנג'ל משאבים ע"י הקמת קרן ריט שתכיל בתוכה את כל הנכסים המניבים של המשאבים בישראל.

אם נוסיף את העובדה שאזורים רוצה להיכנס לפעילות נדלן בהודו (והרי כבר יש לקבוצת אזורים זרועות נדל"ן שפועלות בחו"ל), הרי יותר הגיוני יהיה להכניס את הפעילות הזו לתוך אחת מהן, ולא לפתוח סניף מקביל בנוסף לזה שקיים בחברות הבנות.

אז מה השורה התחתונה מכל זה - לדעתי, היות ואזורים היא חברת אחזקות (נדל"ן למגורים, נדל"
I מניב, מלונות ובקרוב גם נדל"ן בחו"ל), ולגנא היא חברת אחזקות (נדלן מניב בחו"ל ובארץ, בניה למגורים, ייזום קניונים ועוד) - אין צידוק לקיום של חברות אחזקה, תחת אותה מטריה, והכי הגיוני לפי דעתי, אם באמת ייעשה רה-אירגון בקבוצה, לאחד את 2 חברות האחזקה הללו תחת אזורים.

כזכור, קנה בזמנו בוימלגרין את השליטה בלגנא מידי יעקב אנג'ל, לפי מחיר  של 6500 נקודת.
אז יכול להיות שכעת השווי יהיה נמוך יותר, אבל אם אכן תבוא הצעת רכש, היא תהיה הצעת רכש מלאה, מה שאומר שהשער גם בודאות לשער הצעת הרכש (בזמנו כשעברה השליטה בחברה לפי שער 6500, המניה הגיע רק עד שער 4800). מה שאומר שפוטנציאל הסיכוי כאן הוא די גדול.

מה עושים עם זה ? יכול להיות שעכשיו, כאשר יש מומנטום במניות קטנות, לגנא לא תיתן תשואה עודפת, אבל לטווח בינוני, יחס הסיכוי סיכון נוטה לכיוון הסיכוי. התחתית היא באזור 3500 פלוס מינוס, שזה ירידה של 10%, והתקרה היא ב 6500, שזה עליה של 70%. חשוב לעקוב אחרי ההתפתחויות בקבוצה, כדי לראות לאן הרוחות נושבות שם, וכדי לנסות להבין האם הולך להגיע מהלך השתלטות כזהמצד אזורים, ואם כן, אז לאיזה חברה (או יותר מאחת) הוא יהיה מופנה.

אז למה עלתה אתמול לגנא במחזור גדול ? כי כנראה יש מספר אנשים וגופים שחושבים שבעקבות הרה-אירגון, אזורים תבצע רכישה מלאה של לגנא. אגב, גם אנג'ל משאבים ואירופה עלו אתמול יפה, אבל לא במחזור גדול, כך שניתן לייחס זאת גם למצב השוק.


מה שמובא כאן הוא דעתי בלבד,
אני מחזיק במניות לגנא

רישום לניוזלטר
כתבות נוספות
השיטה הליברלית של מגל להכרה בהכנסות
איך נעלמו מהדוחות של מגל 30 מיליון דולר (וזה לא הפעם ...
15/7/2009 18:20
אבישי עובדיה
ההוצאות של קמטק נעלמו בדרך לדוחות של פריורטק
פריורטק האם של קמטק לא רושמת את הוצאות הפיתוח של קמטק - ...
12/7/2009 18:31
אבישי עובדיה
שיטת אלווריון לניפוח הרווחים
מה קורה כשמוחקים מלאי ואחר כך מוכרים אותו ואיך זה עוזר לשפר ...
8/7/2009 18:36
אבישי עובדיה
הפורמולה של ההון העצמי
היכן מציגים את זכויות המיעוט ואיך זה משפיע על ההון העצמי ...
23/6/2009 18:56
אבישי עובדיה
המלאי לטווח ארוך של קמטק
המחסנים של קמטק עמוסים במלאי שיספיק לה למעל שנה של מכירות - ...
24/5/2009 19:11
אבישי עובדיה
נתנאל אג"ח – תשואה של 28% - האם זה מוצדק?
בבית ההשקעות הלמן אלדובי סבורים שהאג"ח של חברת ...
21/7/2008 8:55
אבישי עובדיה
ככה התרסקה HOT!
מה ההבדל בין שווי שוק לשווי פעילות, למה מניות של חברות ...
11/11/2008 18:14
אבישי עובדיה
המלכוד של רואי החשבון
רואי החשבון בין הפטיש לסדן - מצד אחד הם מחוייבים כלפי קוראי ...
3/10/2008 8:36
אבישי עובדיה
אפריקה ירדה מ-550 שקל ל-85 שקל; מגדל מימשה (יחסית) בזמן
מי תזמן טוב (יחסית) עם מניית אפריקה, מי מחזיק במניית AIG ...
17/9/2008 0:06
אבישי עובדיה
מזור טכנולוגיות מקבלת אישור FDA – הסיכון באג"ח דווקא עולה
מזור דיווחה אתמול לבורסה על אירוע משמעותי – קבלת אישור ...
18/8/2008 10:04
רון שטיינבלט
תנאי שימוש
 

הכתבות באתר בורסה–פלוס הינן אינפורמטיביות בלבד, ואינן מהוות הצעה לקנייה או מכירה של מניות כלשהן.
כמו"כ אין לראות בכתבות תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל משקיע.

© כל הזכויות שמורות לבורסה-פלוס
האתר נבנה ועוצב ע"י shteeble.com