שם משתמש
 
  סיסמה
 
  זכור אותי
שלום,  אורח
הרשמה | שכחתי סיסמה
אודות
מי אנחנו
צור קשר
 
גירסת Beta
 
תל אביב 
אפריל יהיה כנראה חיובי מאוד, ומה הלאה?
עד היום פורסמו דוחות כספיים שעמדו פחות או יותר בממוצע הציפיות: חברות התעשיה הפתיעו לטובה בשיעור מתון ואילו חברות הפיננסים עמדו בדרך כלל בציפיות המוקדמות
קובי ישעיהו 27/4/2008 9:08

המגמה החיובית בבורסה של תל-אביב צפויה להימשך ככל הנראה היום, אם כי בשיעור מתון. לאחר שבוע חיובי ועמוס בדוחות כספיים, ימשיכו הנאסד"ק והבורסה של ניו-יורק, להשפיע על שאר הבורסות בעולם וגם על תל-אביב כאשר גם השבוע יתפרסמו דוחות רבים מאוד וביניהם כמובן שורה ארוכה של חברות מובילות.

גורם נוסף שישפיע על המסחר הוא נתוני מאקרו כלכלה והחלטות ריבית, בישראל ובארה"ב. בארץ צפוי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להודיע מחר על השארת הריבית ללא שינוי, ברמה של 3.25%. לאחר שתי הורדות בשיעור של חצי אחוז כל אחת, ולאחר שמדד חודש מארס הפתיע לרעה ועלה ב-0.3%, צפוי מדד אפריל לרשום עליה חדה של 0.8%–0.9%, שיקפיץ את האינפלציה השנתית מעבר ל-4%.

 

אם יתממשו התחזיות בדבר העלאות מחירים חדות במוצרי מזון רבים לאחר הפסח הרי שגם מדדי מאי ויוני יהיו כנראה גבוהים יחסית, מה שיצמצם את מרחב התמרון של פישר. אם אכן רמת האינפלציה השנתית תזנק מעבר ל-5%, וזה תסריט שבהחלט יכול להתממש, הרי שבנק ישראל יתחיל ככל הנראה להעלות את הריבית בלית ברירה. זינוק חד מדי באינפלציה ישפיע ככל הנראה לרעה על הבורסה אולם אם העליה תהיה מתונה יותר ובנק ישראל יוכל להחזיק את רמת הריבית בשיעור נמוך יחסית (הריבית הריאלית שלילית למעשה) ייתכן שהדבר ישפיע לחיוב על המסחר במניות בחודשים הקרובים.

 

בוושינגטון צפוי עמיתו של פישר, בן ברננקי, להודיע ביום רביעי על הורדת ריבית נוספת של 0.25% לרמה של 2%, למרות שגם בארצות הברית האינפלציה מרימה ראש.   

הדוחות הכספיים ימשיכו להיות הגורם הדומיננטי במסחר. השבוע יפרסמו דוחות וריזון (VZ), ויזה (V), מאסטרקארד (MA), פרוקטר אנד גמבל (PG), קראפט (KFT), סטארבקס (SBUX) ורבות אחרות. בין הישראליות יפרסמו אורכית (ORCT) וראדוויז'ן (RVSN).

ויזה, שביצעה הנפקה ראשונית לפני כחודש, צפויה לדווח מחר על רווח של 55 סנט ברבעון האחרון שלה. החברה, שביצעה הנפקה ראשונית לפני כחודש, נסחרת היום לפי שווי של כ-60 מיליארד דולר לאחר שמניותיה זינקו ביותר מ-50% מאז החלה להסחר.

מאסטרקארד צפויה לדווח על רווח של 1.99 דולר למניה ווריזון על 62 סנט למניה. הדוחות של ויזה ומאסטרקארד מסקרנים במיוחד מכיוון שהם צפויות למסור נתונים מעניינים על פעילות הצרכנים האמריקנים ברבעון הראשון.

ביום שלישי צפויה חברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן סנטה-פה לדווח של רווח של 1.22 דולר למניה ברבעון. באוקטובר אשתקד דיווחנו כאן לראשונה על כל שוורן באפט, "האורקל מאומהה", נכנס בגדול להשקעה בחברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן סנטה פה (סימבול BNI). ההשקעה של באפט אז התבצעה במחירים של 76-80 דולר למניה כשברקשייר האת'וואיי, חברת ההשקעות של באפט, והגיעה לאחזקה של  17.2% מ-BNI. מאז באפט המשיך לרכוש מניות של ברלינגטון נורת'רן סנטה פה במהלך הרבעון הראשון והגיע לאחזקה של 18% מהחברה (כ-63.78 מיליון מניות ). בימים האחרונים עלתה BNI לשיא היסטורי של כמעט 100 דולר למניה כך ששווי אחזקותיו של באפט בחברה מגיע כיום לכ-6.4 מיליארד דולר.

 

באפט, ציינו אז, לא יוציא דולר אחד מהכיס אם הוא לא מעריך בסבירות גבוהה מאוד שההשקעה כדאית מאוד והסיכון בה נמוך מאוד. וכנראה שהוא צודק גם הפעם. לי קלאסקלוו, אנליסט בלונגבוו ריסרץ', אומר שלחברות הרכבות יש כוח תמחור חזק מאוד והסיכון העיקרי שלהן הוא מיתון עמוק בארה"ב.  "בדרך כלל חברות הרכבות עוברות מחזוריות של כ-20 שנה ואנחנו נמצאים ככל הנראה בתחילתו של סופר-סייקל כזה. ובאפט יודע את זה", אמר. באפט, אגב, אמר כמה פעמים שהוא מאמין במשק האמריקני לטווח ארוך, גם אם בשנה-שנתיים הקרובות יהיה מיתון לא פשוט.

 

גם אנליסטים אחרים המסקרים את סקטור הרכבות מדגישים את יכולת התמחור של החברות כעת, שכנראה צפויה להימשך. הכל, כמובן, תלוי בעוצמת ההאטה-מיתון ובמשכה. בהנחה שהמיתון לא יהיה עמוק ויימשך 2-3 רבעונים, הרי שנפח המטענים בחברות הרכבות צפוי להישאר כמעט ללא שינוי, בעוד המחירים עולים בשיעורים שיכולים להגיע ליותר מ-10% בשנה.

 

ביום רביעי צפויה פרוקטר אנד גמבל לדווח על רווח של 81 סנט למניה ואורכית על הפסד של כחצי דולר למניה. רדוויז'ן צפויה להציג ביום חמישי הפסד של 10 סנט למניה.  

מדד התנודתיות (VIX ) ממשיך לרדת ומאותת כי מפלס הפחד בשווקים הולך ונרגע. המדד רשם ביום שישי ירידה של 2.3% ל-19.59 נק', לעומת כ-36 נק' בשיא הפאניקה (פרשת בר סטרנס) באמצע החודש שעבר.

נראה, אם כן, שחודש אפריל יסתיים כשהמדדים המובילים בתל-אביב רושמים תיקון מרשים למעלה, של משהו כמו 10% או יותר. זה היה צפוי למדי לאחר הנפילות של החודשים הקודמים ומדובר בתיקון בלבד...בינתיים. יש לא מעט עננים המתקדרים באופק וצריך לשים אליהם לב, בראש ובראשונה מחירי מוצרי המזון והאנרגיה וההשפעה הגדולה שיש להם על האינפלציה. קפיצה חדה מידי בשיעור האינפלציה והעלאת ריבית בעקבותיה עלולים להחזיר במהירות את "הימים האדומים" לוול סטריט, לתל-אביב וכנראה שגם לשאר הבורסות בעולם.

רישום לניוזלטר
כתבות נוספות
השיטה הליברלית של מגל להכרה בהכנסות
איך נעלמו מהדוחות של מגל 30 מיליון דולר (וזה לא הפעם ...
15/7/2009 18:20
אבישי עובדיה
ההוצאות של קמטק נעלמו בדרך לדוחות של פריורטק
פריורטק האם של קמטק לא רושמת את הוצאות הפיתוח של קמטק - ...
12/7/2009 18:31
אבישי עובדיה
שיטת אלווריון לניפוח הרווחים
מה קורה כשמוחקים מלאי ואחר כך מוכרים אותו ואיך זה עוזר לשפר ...
8/7/2009 18:36
אבישי עובדיה
הפורמולה של ההון העצמי
היכן מציגים את זכויות המיעוט ואיך זה משפיע על ההון העצמי ...
23/6/2009 18:56
אבישי עובדיה
המלאי לטווח ארוך של קמטק
המחסנים של קמטק עמוסים במלאי שיספיק לה למעל שנה של מכירות - ...
24/5/2009 19:11
אבישי עובדיה
נתנאל אג"ח – תשואה של 28% - האם זה מוצדק?
בבית ההשקעות הלמן אלדובי סבורים שהאג"ח של חברת ...
21/7/2008 8:55
אבישי עובדיה
ככה התרסקה HOT!
מה ההבדל בין שווי שוק לשווי פעילות, למה מניות של חברות ...
11/11/2008 18:14
אבישי עובדיה
המלכוד של רואי החשבון
רואי החשבון בין הפטיש לסדן - מצד אחד הם מחוייבים כלפי קוראי ...
3/10/2008 8:36
אבישי עובדיה
אפריקה ירדה מ-550 שקל ל-85 שקל; מגדל מימשה (יחסית) בזמן
מי תזמן טוב (יחסית) עם מניית אפריקה, מי מחזיק במניית AIG ...
17/9/2008 0:06
אבישי עובדיה
מזור טכנולוגיות מקבלת אישור FDA – הסיכון באג"ח דווקא עולה
מזור דיווחה אתמול לבורסה על אירוע משמעותי – קבלת אישור ...
18/8/2008 10:04
רון שטיינבלט
תנאי שימוש
 

הכתבות באתר בורסה–פלוס הינן אינפורמטיביות בלבד, ואינן מהוות הצעה לקנייה או מכירה של מניות כלשהן.
כמו"כ אין לראות בכתבות תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל משקיע.

© כל הזכויות שמורות לבורסה-פלוס
האתר נבנה ועוצב ע"י shteeble.com