שם משתמש
 
  סיסמה
 
  זכור אותי
שלום,  אורח
הרשמה | שכחתי סיסמה
אודות
מי אנחנו
צור קשר
 
גירסת Beta
 
תל אביב 
החלום של קמהדע
היא יכולה לעשות את זה - להפוך לחברת ענק; אבל יש גם סיכונים; ניתוח כלכלי וטכני על קמהדע
יונתן כהן 29/4/2008 11:28

קמהדע שנסחרת בשווי של 420 מיליון שקל, היא מסוג מניות החלום, שבעזרת קצת מזל תניב לנו, המשקיעים, תשואה פנומנלית בעתיד, אם כי.... זה יכול כמו במקרים לא מעטים בתחומי המדיקל להיגמר רע.  ניתחנו כאן את המניה גם בהיבט הכלכלי וגם בהיבט הטכני.

 

הגישה הכלכלית –

בבואנו לנתח מניית חלום, קשה להסתמך על ביצועים כלכליים מהעבר ועל החוסן הכלכלי של החברה כיוון שכל עתידה תלוי בתוצאות הניסויים העתידים. בחברות מסוגה של קמהדע ההבדל בין צל"ש לטר"ש הוא כחוט השערה. ולכן בכדי להצליח לנסות ולקבוע את עתיד החברה שמים  משקל גדול על פרמטרים נוספים כגון איכות ההנהלה, התנהלות החברה וכמובן גודל החלום.

 

קצת היסטוריה – חברת קמהדע נוסדה בשנת 1990 בבעלותם של ראד כימקלים שבשליטת ראלף האן , וקמה פארם שהייתה בבעלותו של קיבוץ בית קמה (משם נובע שם החברה). בתחילת הדרך עסקה החברה בייצור מוצרים הנוצרים מפיצול פלסמה. אך כמו כל ההתחלות גם לקמהדע לא האירה הדרך וחוסר הכדאיות הכלכלית וערך המוסף הנמוך של המוצרים הובילו את חברי ההנהלה לשינוי חשיבה אסטרטגי, שהוביל לבסוף, להתמקדות בפיתוח מוצרים ייחודיים בעלי ערך מוסף גבוה. כחלק משינוי התפיסה קנו בעלי השליטה את מניות "קמה פארם" והחברה הכינה עצמה להנפקה הציבורית.

 

המנכ"ל – הפרמטר הראשון ואחד החשובים  הוא האדם  שעומד בראש הפירמידה, המנכ"ל דוד צור שהקים את החברה ביחד עם שותפו אלי האן. צור בעל ידע רב בתחום הביומד ובעל רזומה עשיר של ניהול חברה מאותו סקטור. עוד לפני הקמת קמהדע הקים צור את "ראד כימיקלים" שעסקה בייצור חומרי גלם לתרופות ותוך מספר שנים הוביל את החברה להצלחה רבה. 

צור שידע לקרוא את המפה נכון, הבין שבכדי לשמור על רווחיות חברת "קמה דע"  עליו להתמקד באתגרים חדשים ובפיתוח מוצרים ייחודיים ובעלי ערך מוסף גבוה שיקנו לחברה רווחיות גבוהה ואף  ישפרו את רמת חייהם של חולים רבים ולעיתים אף יצילו את חייהם .

 

התרופות והחלום – תרופת הדגל של החברה, ומה שעתיד להיות זרז הצמיחה מספר אחד שלה הוא תרופת ה- AAT לטיפול באינהלציה במחלת "הנפחת התורשתית". מחלה זו הנה מחלה גנטית הנגרמת ממחסור בחלבון האלפא הגורם לחולים בעיות בנשימה ובחילוף החומרים. להערכת מומחים ברחבי העולם יש יותר מ- 135,000 חולים, אולם רובם הגדול לא מאובחנים, ובפועל מטופלים באופן שוטף, רק כ- 5000 חולים.

היתרון הגדול של התרופה אותה מפתחת "קמהדע" הוא בדרך מתן הטיפול לחולה ישירות לראות מה שיקל את חייהם של החולים , שמקבלים ,כיום, את התרופה לתוך הוריד בפעולה חודרנית, בעייתית (סכנת זיהומים) ויקרה.

לתרופה שנמצאת בפיתוח מספר יתרונות גדולים המהווים את "הבאז" הגדול שיקנה לחברה את יתרונה המרכזי בעתיד.

א.      הצלחת התרופה תגרום לשיפור ניכר באיכות חייהם של החולים, וקלות הטיפול תוביל לאבחונם של עשרות אלפי חולים נוספים.

ב.      הוזלה משמעותית של עלות הטיפול לחולה : שימוש התרופה ישירות לריאות (ולא דרך הדם) יאפשר הורדה דרסטית של כמות החומר הפעיל (היקר מאוד), שהחולה יזדקק בכל מנה. כמות החומר שיזדקק החולה צפויה לקטון ביותר מ- 20% בכל מנה. (כיום חלק גדול מהחומר הפעיל המועבר דרך הדם אינו נספק ולכן אינו מגיע ליעדו).

ג.       גידול ניכר ברווחיות המוצר – החומר הפעיל שממנו מורכבים המוצרים הוא חומר יקר מאוד אך קשה להפקה וקיים  מחסור גדול לכן חשוף לשינויי מחיר. הורדת כמות החומר הפעיל שהחולה יזדקק תוביל לעלייה ניכרת ברווחיות המוצר.

 

החברה כבר קיבלה אישור לתרופת יתום הן בארה"ב והן באירופה למשך 7 עד 10 שנים בהתאמה. הדבר מקנה לחברה יתרון אדיר, שכן פרוש הדבר הוא בלעדיות בשוק, אך זה מחייב את החברה לקבל את כל האישורים הנדרשים לפני החברות המתחרות.

 

תרופות  נוספות באינהלציה  הנגזרות מהחומר AAT ועשויים לתת לחברה חיזוק נוסף הם :

א.      תרופה שתטפל בחולים הלוקים  "בסיסטיק פיברוזיס (CF) המופיעה  באחד מכל 2500 תינוקות לבנים.

ב.      חסימת ראות כרונית שמקורה בחוסר בחלבון האלפא – כ- 600,000

ג.       דלקת סימפונות – כ100,000 חולים בארה"ב ו- 600,000 בעולם.

 

ואיך נראה העתיד – בשנת 2008 עתידים  להסתיים הניסויים  הקליניים שלב 2 למתן פתרון טיפולי לחולי "נפחת התורשתית" וה-CF, הצלחת הניסויים תקדם את החברה צעד גדול לעבר המטרה. אולם חשוב לזכור כי אחוזים גבוהים מאוד מהחברות המגיעות לשלב ה- 3 של הניסויים הקליניים נופלות שם ומכאן רמת הסיכון הגבוה שיש בחברה.

בינתיים נראה כי הנהלת החברה , ממשיכה במרץ להכין עצמה לייצור תעשייתי  של התרופות. החברה ביצעה השקעה גדולה בשדרוג המפעל והתאמתו לדרישות ה- FDA . כמו כן גייסה החברה עובדים רבים בעיקר בתחום הייצור ואבטחת האיכות.

בנוסף הידקה החברה את הסכמי הבלעדיות שלה עם החברה הגרמנית  PARI שנחשבת כמובילה עולמית בפיתוח מכשירי אינהלציה.

בתווך החברה עברה בהצלחה ייתרה את הניסוי הקליני השלישי במתן תרופת ה- AAT בהזרקה, ומכינה עצמה  לקראת קבלת אישורי הייצור והשיווק. מצב זה יוצר לחברה מרווח נשימה אדיר שכן המוצר צפוי להכניס כסף רב לקופתה המתדלדלת של החברה.

 

לסיכום – שנת 2007- הסתכמה בעלייה משמעותית ברמת הסיכון של החברה, למרות הצלחת הניסויים. ההשקעות הגדולות שביצעה החברה הן ברכוש והן במו"פ  ביחד עם הירידה בהיקף ההון העצמי (כתוצאה מההפסד הנקי), מעלים את רמת הסיכון בחברה בצורה ניכרת וביטוי לכך ניתן לראות בירידה הדרסטית של היחס המהיר מרמה של 2.07 בסוף שנת 2006 לרמה של 0.86 בסוף 2007.

אל אף זאת עושה רושם שחברת "קמהדע" בדרך הנכונה ואם אכן תצליח החברה לסיים את המוצרים לאינהלציה בזמן וללא תקלות, מה שייתן לה בלעדיות בשוק לשנים רבות עתידה לפניה  וערך החברה יעלה במאות אחוזים תוך שנים בודדות. ולכן לדעתי, יש לבחון אפשרות כניסה ארוכת טווח , אולם אך ורק בכסף פנוי שניתן לשכוח למשך שנים רבות. את עיתוי הכניסה אבחן דרך הפוזיציה הטכנית.

 

ההיבט הטכני –

 

הניתוח הטכני שונה מהותית מהניתוח הכלכלי בכך שאינו מנסה להעריך את העתיד, אלא לפעול אך ורק לפי התוצאה המתבטאת על הגרף. בניתוח זה אנסה לבדוק האם העתיד המזהיר שצפוי למניית "קמהדע" עדיין מתבטא על גבי הגרף, או שמע הוא רק בגדר ספקולציות.

 

מגמה ראשית – חדלה להיות מגמת עליה כאשר רמות התמיכה החודשיות של המניה נשברו בחדות כלפי מטה ולכן נקודות השפל והשיא אינם מסודרות במבנה מגמה קלאסי. מצב זה מגדיל מאוד את חוסר הוודאות במניה ומראה כי המניה חדלה להתנהג באופן מובהק  ולכן לא ניתנת לניתוח לטווח ארוך.

 

מגמה משנית – עדיין מגמת ירידה החל מנקודת השיא בשער של 4675 בחודש אוקטובר ועד לנקודת השפל בשער 2447 בשלהי חודש מרץ 2008. התיקון שיצא מנקודת השפל עדיין לא מספיק ארוך בכדי שתתחלף המגמה, אולם נראה כי הכיוון הכללי הוא שבעוד מספר שבועות תחזור המגמה המשנית למגמת עליה.

 

מגמה מינורית – מגמת עלייה יפה נרשמה החל מנקודת השפל בחודש הקודם ועד עתה. אכן נראה כי סיום השלב השלישי של תרופת ה- AAT בהזרקה הוביל לעליות מרשימות באותו יום (כמעט 13%), אך בפועל מדובר בלא יותר מרעש שהוביל את המניה להתמודד עם רמת ההתנגדות  המינורית בשער  של 3493.

נראה כי המניה מנסה להתמודד עם רמת התמיכה/התנגדות  כאשר היא נעה משני צידי המתרס של הרמה,  ללא שנתקבלה החלטה ברורה.

חשוב לזכור כי שתי המגמות החזקות במניה מצביעות עדיין לכיוון ירידה  ולכן  גם השינוי החיובי שבאישור התרופה, אין בכוחו להשפיע לטווח הבינוני ארוך, ללא איתותים מקדימים שנוכל לאתר אותם שיצביעו על התהפכותה של  המגמה.

 

מחזורי מסחר - אל אף האישור מה- FDA (למעט יום האישור בו נרשם מחזור ענק) מחזורי המסחר עדיין לא מספקים לנו אינדיקציה שישנו שינוי תפיסה מהותי באסטרטגיה של הגופים הגדולים כלפי המניה.

בכדי שאוכל לקבוע ששינוי כזה הולך ומתרקם נרצה לראות גידול מאסיבי במחזורי המסחר תוך שבירה של אזור ההתנגדות המשמעותי הקרוב בשער 3588. 

 

מתנדים – שני המתנדים מקדימי המגמה  ה- RSI וה- MACD הגיעו לשפל בשבוע בו מניית קמהדע רשמה את תחתית התיקון בשבוע של ה- 20 למרץ. התיקון הטכני שהחל לאחר מכן הוביל את המתנדים בעוצמה רבה כלפי מעלה (ע"ג גרף שבועי), אך חשוב לזכור כי עדיין אנו נמצאים בתוך התווך של תיקון סטנדרטי ויש לשים דגש על התנהגותם בשבועות הקרובים עם הגעתה של המניה לאזור רמת ההתנגדות. 

 

נקודות נוספות – קו המגמה ארוך הטווח שהחל  כבר בתחילת ינואר 06, ומהווה אינדיקציה לקצב הצמיחה הצפוי של חברה, נפגש כעת עם קו ההתנגדות המשמעותי בשער 3,588. שבירתו של קו המגמה  בשילוב שבירה של רמת ההתנגדות, בתוספת מחזורי מסחר גבוהים , תהווה איתות קניה אמיתי ראשון, ותסמן בסבירות גבוהה על יציאתו של גל עליות משמעותי נוסף.

אך חשוב לזכור כי איתות הקניה מתקבל בתוך תיקון טכני רחב, וכנגד מגמה ראשית ברורה, מה שמעלה משמעותית את רמת הסיכון.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את המניה. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה נוספת והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

הכותב משמש כמנהל פיתוח ביפעת הון דיסק ומרצה בניתוח טכני, במרכז להשכלה פיננסית

 

 

 

 

רישום לניוזלטר
מספר תגובות: 11
 11.  ניתוח מעניין מאוד גיא 1/5/2008 13:23

 10.  אחלה ניתוח רן 1/5/2008 10:42

 9.  תודה על הכתבה אוהד 30/4/2008 10:22

 8.  יופי של ניתוח אחד שקרא 30/4/2008 10:21

 7.  אחלה כתבה- כנסו!!! דב 29/4/2008 22:50

 6.  סקירה נוספת אורי 29/4/2008 22:02

 5.  מה עם מניית צ'לסי? גרנט 29/4/2008 16:24

 4.  ניתוח יפה ומקיף Kיואר 29/4/2008 14:30

 3.  יופי של ניתוח! משקיענית 29/4/2008 14:28

 2.  מה לגבי גרף אריאל 29/4/2008 14:27

 1.  ניתוח מעניין דנידין 29/4/2008 14:20

כתבות נוספות
השיטה הליברלית של מגל להכרה בהכנסות
איך נעלמו מהדוחות של מגל 30 מיליון דולר (וזה לא הפעם ...
15/7/2009 18:20
אבישי עובדיה
ההוצאות של קמטק נעלמו בדרך לדוחות של פריורטק
פריורטק האם של קמטק לא רושמת את הוצאות הפיתוח של קמטק - ...
12/7/2009 18:31
אבישי עובדיה
שיטת אלווריון לניפוח הרווחים
מה קורה כשמוחקים מלאי ואחר כך מוכרים אותו ואיך זה עוזר לשפר ...
8/7/2009 18:36
אבישי עובדיה
הפורמולה של ההון העצמי
היכן מציגים את זכויות המיעוט ואיך זה משפיע על ההון העצמי ...
23/6/2009 18:56
אבישי עובדיה
המלאי לטווח ארוך של קמטק
המחסנים של קמטק עמוסים במלאי שיספיק לה למעל שנה של מכירות - ...
24/5/2009 19:11
אבישי עובדיה
נתנאל אג"ח – תשואה של 28% - האם זה מוצדק?
בבית ההשקעות הלמן אלדובי סבורים שהאג"ח של חברת ...
21/7/2008 8:55
אבישי עובדיה
ככה התרסקה HOT!
מה ההבדל בין שווי שוק לשווי פעילות, למה מניות של חברות ...
11/11/2008 18:14
אבישי עובדיה
המלכוד של רואי החשבון
רואי החשבון בין הפטיש לסדן - מצד אחד הם מחוייבים כלפי קוראי ...
3/10/2008 8:36
אבישי עובדיה
אפריקה ירדה מ-550 שקל ל-85 שקל; מגדל מימשה (יחסית) בזמן
מי תזמן טוב (יחסית) עם מניית אפריקה, מי מחזיק במניית AIG ...
17/9/2008 0:06
אבישי עובדיה
מזור טכנולוגיות מקבלת אישור FDA – הסיכון באג"ח דווקא עולה
מזור דיווחה אתמול לבורסה על אירוע משמעותי – קבלת אישור ...
18/8/2008 10:04
רון שטיינבלט
תנאי שימוש
 

הכתבות באתר בורסה–פלוס הינן אינפורמטיביות בלבד, ואינן מהוות הצעה לקנייה או מכירה של מניות כלשהן.
כמו"כ אין לראות בכתבות תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל משקיע.

© כל הזכויות שמורות לבורסה-פלוס
האתר נבנה ועוצב ע"י shteeble.com