שם משתמש
 
  סיסמה
 
  זכור אותי
שלום,  אורח
הרשמה | שכחתי סיסמה
אודות
מי אנחנו
צור קשר
 
גירסת Beta
 
תל אביב 
בחזרה ל"פסגת הפחד" ? או....הטעות של יוגב
לטווח ארוך, לפחות 5 שנים קדימה ורצוי להסתכל גם 10 שנים קדימה, נוצרה הזדמנות קניה מאוד משמעותית; בטווח הקצר, אף אחד לא יודע בדיוק היכן נמצאת התחתית; ניתן להבחין פה ושם בהתפתחויות חיוביות, כמו התחזקות הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם, הירידה החדה במחירי הסחורות, תשואת דיבידנד גבוהה של חברות גדולות וחזקות והעובדה שמניות נדל"ן ופיננסים רבות ומרכזיות בוול סטריט רחוקות מרחק רב מהתחתית שסימנו ביולי
קובי ישעיהו 15/9/2008 8:28

בכתבה שהתפרסמה אתמול ב"גלובס" אמר דודו יוגב, מנהל מחלקת המחקר במגדל שוקי הון,  כי "גל הירידות האחרון בשווקים מבהיר שוב למשקיעים כי אנחנו בשוק דובי מובהק, ולפיכך אין להתרגש מיום כזה או אחר של עליות, שכן אלו מנוגדות למגמת הירידות הראשית. השוק הדובי יימשך להערכתי לפחות עוד חצי שנה ולכן אין זה הזמן לחזור לשוק".

יוגב הוסיף: "זוהי המסקנה הנגזרת ממבט על נתוני המאקרו, ולמרות שהמניות נחבטו ומגלמות את התסריטים הפסימיים ביותר, צריך להבין שכדי לחוות התאוששות יש צורך באופק חיובי. אופק זה לא צפוי להערכתי להגיע לפחות עד סוף הרבעון השני או תחילת הרבעון השלישי של 2009".

ובכן, לא צריך להיות גאון פיננסי בכדי לראות ששוק המניות כיום חלש מאוד ומגיב בעצבנות ובירידות חדות לכל שמועה או ידיעה שלילית ומנגד כמעט ולא מגיב לידיעות חיוביות, או מגיב לזמן קצר. עם זאת, קשה מאוד עד בלתי אפשרי לדעת היכן מצויה התחתית ובדיוק כמו שהשוק מתחיל ליפול הרבה לפני שמגיעות החדשות השליליות מכל הסוגים (מאקרו ומיקרו...זה קורה בדרך כלל כמה חודשים אחרי שהשוק מתחיל לרדת), הוא יסמן תחתית ויתחיל לטפס הרבה לפני שיהיה "אופק חיובי".

 

צבי סטפק, הבעלים של מיטב, נהג לומר בכנסים של החברה שנערכו לפני כשנתיים שבוול סטריט לא תוקעים בשופרות ומצלצלים בפעמונים לפני שמגיעה מפולת. הוא התכוון להזהיר מהירידות הצפויות והוא כמובן צדק (רק הקדים את המפולת בערך בשנה..). כעת המצב הפוך. השוק חלש, המשקיעים מפוחדים ויש המון ידיעות שליליות. אבל אף אחד בוול סטריט לא יודיע למשקיעים שהנה, הגענו לתחתית. רק בדיעבד נדע שהשוק סימן תחתית והחל לעלות.

 

לטווח ארוך (לפחות 5 שנים קדימה ורצוי להסתכל גם 10 שנים קדימה), אין ספק שיש כאן הזדמנות קניה מאוד משמעותית. בטווח הקצר, אף אחד לא יודע בדיוק היכן נמצאת התחתית. אבל, ניתן להבחין פה ושם בהתפתחויות חיוביות, כמו התחזקות הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם, הירידה החדה במחירי הסחורות והעובדה שמניות נדל"ן ופיננסים רבות ומרכזיות בוול סטריט רחוקות מרחק רב מהתחתית שסימנו ביולי.

 

סימן חיובי נוסף הוא תשואת הדיבידנד הגבוהה שמספקות היום חברות גדולות וחזקות בסקטורים רבים בניו-יורק. תשואה גבוהה מ-5% אפשר למצוא בקלות בחברות רבות שהסיכוי שהן יפשטו את הרגל קלוש. גם הקרבה לבחירות בארה"ב חיובית, לדעתי.

 

ומעל מכל אלה, לא צריך לשכוח שלמרות המפולות בבורסות רבות בעולם, המשק העולמי ממשיך לצמוח בצורה מרשימה. התחזית המעודכנת של ה-IMF מדברת על צמיחה של כ-4% ב-2009. בחלקים רבים בעולם ממשיך מדי יום עושר רב מאוד, שזורם לממשלות, לחברות ולאנשים פרטיים. כמויות הכסף האדירות שמחפשות אפיקי השקעה, ומדובר בטריליוני דולרים, יגרמו לכך שכשיגיע המפנה בשווקים, הוא יהיה בעוצמה גדולה ככל הנראה.

 

לסיכום, "הדם זרם ברחובות" פעמיים במהלך המשבר הנוכחי, במארס וביולי השנה. "מדד הפחד", ה-VIX , נמצא אמנם במגמת עליה אולם הוא עדיין רחוק מהשיאים שרשם במארס וביולי. ייתכן ששוב נגיע ל"פסגת הפחד", ואם זה יקרה שוב תיווצר הזדמנות קניה פנטסטית, אבל (נכון לרגע זה..) קיימת סבירות גבוהה שזה לא יקרה הפעם. תרשו לי להמר שמשקיע אמיץ שיאסוף כעת מניות של חברות חזקות שיעברו את המשבר בקלות יחסית, יקצור תשואות גבוהות מאוד בשנים הקרובות.

רישום לניוזלטר
מספר תגובות: 4
 4.  המניות יעלו הרבה לפני המיתון ברוך 16/9/2008 9:45

 3.  מרחק לא קטן יניב 16/9/2008 1:05

 2.  בדרך למיתון יונתן 15/9/2008 16:36

 1.  נכון מאוד ירון 15/9/2008 13:11

כתבות נוספות
השיטה הליברלית של מגל להכרה בהכנסות
איך נעלמו מהדוחות של מגל 30 מיליון דולר (וזה לא הפעם ...
15/7/2009 18:20
אבישי עובדיה
ההוצאות של קמטק נעלמו בדרך לדוחות של פריורטק
פריורטק האם של קמטק לא רושמת את הוצאות הפיתוח של קמטק - ...
12/7/2009 18:31
אבישי עובדיה
שיטת אלווריון לניפוח הרווחים
מה קורה כשמוחקים מלאי ואחר כך מוכרים אותו ואיך זה עוזר לשפר ...
8/7/2009 18:36
אבישי עובדיה
הפורמולה של ההון העצמי
היכן מציגים את זכויות המיעוט ואיך זה משפיע על ההון העצמי ...
23/6/2009 18:56
אבישי עובדיה
המלאי לטווח ארוך של קמטק
המחסנים של קמטק עמוסים במלאי שיספיק לה למעל שנה של מכירות - ...
24/5/2009 19:11
אבישי עובדיה
נתנאל אג"ח – תשואה של 28% - האם זה מוצדק?
בבית ההשקעות הלמן אלדובי סבורים שהאג"ח של חברת ...
21/7/2008 8:55
אבישי עובדיה
ככה התרסקה HOT!
מה ההבדל בין שווי שוק לשווי פעילות, למה מניות של חברות ...
11/11/2008 18:14
אבישי עובדיה
המלכוד של רואי החשבון
רואי החשבון בין הפטיש לסדן - מצד אחד הם מחוייבים כלפי קוראי ...
3/10/2008 8:36
אבישי עובדיה
אפריקה ירדה מ-550 שקל ל-85 שקל; מגדל מימשה (יחסית) בזמן
מי תזמן טוב (יחסית) עם מניית אפריקה, מי מחזיק במניית AIG ...
17/9/2008 0:06
אבישי עובדיה
מזור טכנולוגיות מקבלת אישור FDA – הסיכון באג"ח דווקא עולה
מזור דיווחה אתמול לבורסה על אירוע משמעותי – קבלת אישור ...
18/8/2008 10:04
רון שטיינבלט
תנאי שימוש
 

הכתבות באתר בורסה–פלוס הינן אינפורמטיביות בלבד, ואינן מהוות הצעה לקנייה או מכירה של מניות כלשהן.
כמו"כ אין לראות בכתבות תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל משקיע.

© כל הזכויות שמורות לבורסה-פלוס
האתר נבנה ועוצב ע"י shteeble.com