שם משתמש
 
  סיסמה
 
  זכור אותי
שלום,  אורח
הרשמה | שכחתי סיסמה
אודות
מי אנחנו
צור קשר
 
גירסת Beta
 
תל אביב 
המפתח בידיים של ח.מר
יורוקום רוצה לקנות 23% מחלל; הכל תלוי בהחלטה של ח.מר שמחזיקה 18.6%
רון שטיינבלט 3/1/2008 15:36

בעוד כחודשיים אמור עמוס 3 לעלות לאטמוספירה ולהתחיל לעבוד.
יורוקום מאמינה שהשיגור יצליח, ויעלה משמעותית את תוצאות החברה,ומנסה להגדיל את האחזקות שלה לפני מועד שיגורו.

 

חלל תקשורת עוסקת במתן שירותי תקשורת לווינים, באמצעות לוויני תקשורת שזכו לשם "עמוס". הכנסות החברה נובעות מהחכרות של מקטעי חלל ללקוחות, כשאפשר למנות את יס, רשות השידור, HBO ועוד מספר לקוחות באירופה. בנוסף היא גם מספקת נתוני שידור מהקרקע עבור מספר לקוחות, ויש לה גם הכנסות משיווק ועמלות, אולם אלו פעילויות זניחות.

 

בחודש מרץ אמור להיות משוגר לווין התקשורת עמוס 3, שבבעלות חלל תקשורת.
הלווין אמור להחליף את עמוס 1, שמשדר כבר למעלה מ 10 שנים, ויצטרף לעמוס 2 ששוגר בסוף 2003. השיגור מתוכנן להתבצע באמצע מרץ 2008.

שיגור עמוס 3 לחלל אמור להוות מקפצה רצינית מבחינת הכנסות החברה, וכן מבחינת הרווחיות. נראה שיורוקום החליטה על רקע אירוע זה, להגדיל את האחזקה שלה בחברה. הצעת הרכש של יורוקום מעניינת – זוהי הצעת רכש חלקית, לכ- 23% ממניות החברה, והיא הצעה של "הכול או כלום" – אם אין היענות של 23%, ההצעה מתבטלת. היות ואחזקות הציבור בחברה עומדות על 18.6%, ברור שבשביל שהצעת הרכש תיענה, מישהו אחר מבעלי העניין בחברה יצטרך למכור מניות ליורוקום, בנוסף למניות מהציבור.
בחלל תקשורת מחזיקים חוץ מיורוקום גם ח.מר, שירותי לויין (יס), והתעשייה האווירית, כל אחד בשיעור של 20% בקירוב, ונראה שהמפתח נמצא בידיים של מר. לא נראה שהתעשייה האווירית ויס ימכרו את אחזקתם, ההשקעה הזו היא אינטגרלית לעסקים שלהם , מנגד ח.מר עשויה להעדיף מזומנים על פני ההשקעה הזו. הפעילות של ח.מר לא במצב מזהיר ולמרות שמבחינת מזומנים אין לה בעיה, היא עשויה לבחור במימוש.   

 

מניות חלל ימשיכו להיסחר בבורסה לאחר הצעת הרכש הזו, וכנ"ל גם כל הניירות ההמירים של החברה – ובמקרה של חלל יש הרבה כאלה.

יורוקום קונה מניות במחיר של 46.2 ₪, הגבוה ב 25% ממחיר המניה לפני ההצעה – פירושו של דבר שמחיר זה מגלם בתוכו כבר חלק מההצלחה העתידית של שיגור עמוס 3, אולם יורוקום בעצם אומרת בהצעת הרכש הזו שהיא מאמינה שאם השיגור יצליח, שער המניה יהיה גבוה יותר ממחיר הקניה הנוכחית, 46.2 ₪.

לשאלה האם כדאי להצטרף להערכה של יורוקום, או דווקא לנצל את המחיר הגבוה שהיא מציעה עבור המניות, כדאי להסתכל גם על הסיכונים:

 

בשיגורים כאלה, דחיות הם עניין שבשיגרה; עמוס 2 למשל, תוכנן להיות משוגר בינואר 2003, לאחר מכן השיגור נדחה למרץ 2003, ומתי בסופו של דבר הוא עלה לאויר ? בדצמבר 2003, כמעט שנה לאחר המועד המתוכנן.

החברה נסחרת במדד היתר בגלל אחזקות ציבור נמוכות, שעלולות עוד לרדת לאחר הרכישה הזו של יורוקום. רוב ניירות הערך ההמירים של החברה, ובכלל זה איגרות החוב להמרה, ייכנסו לכסף בשערים גבוהים יותר מהשער הנוכחי, כך שעד שיגדלו אחוז אחזקות הציבור בחברה שוב, ייתכן שיעבור עוד זמן רב.

לסיכום, לדעתי כדאי בשלב הזה להשאיר את הסיכון ליורוקום, ולהיענות להצעת הרכש במחיר הגבוה כרגע ממחיר השוק. יש לזכור שביצוע ההצעה מתוכנן לאמצע פברואר, בעוד השיגור הוא במרץ – בפרק הזמן הזה קשה יהיה להעריך את תנועת המניה, אם כי סביר שהוא יהיה נמוך מ 46.2 – כבר עתה המניה נסחרת במחיר נמוך ממחיר הצעת הרכש, מה שאומר שכנראה לאחר ההצעה מחיר המניה לא יעלה. לאחר ששיגור עמוס 3 יסתיים (ובתקווה בהצלחה), יהיה אפשר לעשות הערכת מצב מחודשת, ולשקול מחדש את האפשרויות, גם אם מחיר המניה יהיה גבוה יותר.

 

כרגע מחיר השוק של מניית עומד על 4250, כ- 8.75% מתחת  למחיר הצעת הרכש.
הציבור מחזיק כ 18.64% ממניות חלל תקשורת, ומר כ18.62%, וביחד האחזקה מגיעה ל 37.26%. אם ניקח סיטואציה מסויימת שבה כל הציבור נענה להצעה של יורוקום, וכן חברת מר נענית להצעה על כל המניות שהיא מחזיקה, ייווצר מצב שבו ייענה 37.26% מהמניות לעומת 23% שיורוקום מתכוונת לרכוש, ופירושו של דבר שיהיה ביצוע של 61.7% לכל מי שנענה, לפי מחיר של 46.2.
את היתרה, שתעמוד על 38.3%, יהיה אפשר למכור עד שער 37 ₪ לערך – ועדיין להיות ברווח. היות שסביר שהמניה לאחר ביצוע הצעת הרכש לא תרד למחיר כה נמוך, יכולה להיות כאן אסטרטגיה מעניינת, בסיכון לא גבוה.
כעת לסיכונים באסטרטגיה הזו -

הראשון הוא שגם חברת שירותי לווין והתעשייה האווירית ינצלו את הצעת הרכש, ואז שיעור הביצוע יהיה נמוך מ 61.7% - והסיכון שבפוזיציה זו יגדל.

ההערכה שלי היא שהיות ושתי החברות הללו קשורות לחלל, (תעשיה אוירית בונה את הלווינים, יס משתמשת בהם באופן קבוע), הן לא ימכרו את האחזקה שלהם.
הסיכון השני קשור לחברת מר, שמבחינתה אחזקה זו מהווה השקעה. אם מר לא נענית להצעה של יורוקום – הצעת הרכש מבוטלת, ולכן אין מכירה של מניות לפי שער 46.2, וסביר שאז מניות חברה חלל יירדו מהשער הנוכחי, וייווצר הפסד, אם כי לא סביר שמניית חלל תחזור למחיר של 36 ₪ למניה, לאחר שיורוקום שמה כסף על השולחן במחיר של 46.2 ₪ למניה.

 

ועוד פרט מעניין למשקיעים -
בחודש דצמבר האחרון, התחילה יורוקום לקנות בצורה מאסיבית מניות של חלל תקשורת בבורסה, וגם המנכל דוד פולק הגדיל את האחזקות שלו בחברה.
בסך הכול קנתה יורוקום 160,000 מניות של חלל, בסך של 5.5 מליון ₪ בחודש דצמבר. מי שעקב אחרי תנועות בעלי עניין בחלל, והלך עם יורוקום, הרוויח לא מעט כסף.  דבר זה מביא אותנו לחברה אחרת שיורוקום מחזיקה בה, והיא פילת מדיה.
פילת מדיה עוסקת בפיתוח תוכנות לתחנות טלויזיה, ויש לה חוזים עם רשתות תקשורת ברחבי העולם. בשנת 2007 זו החברה לא סיפקה את הסחורה, ואת 2007  סיימה מניית  פילת מדיה בירידה של 54%. יורוקום, שהחזיקה בתחילת 2007 בכ- 8% ממניות פילת מדיה, החלה לרכוש בקיץ מניות של פילת מדיה, ובחודש האחרון בצורה גדולה יחסית. אם עושים שקלול של הקניות של יורוקום בפילת מדיה, היא קנתה בפילת מניות בסך של 6 מליון ₪ בערך, הרוב בשערים הנוכחיים (אזור ה 330).

מעניין יהיה לראות, אם מי שיילך עם יורוקום בפילת מדיה, ירוויח גם במקרה זה.

 

חברה נוספת שבה יורוקום מגדילה אחזקות, הינה גילת סאטקום, שעוסקת גם היא במתן שירותי תקשורת , בעיקר באמצעות לווינים. יורוקום רכשה את השליטה בחברה בחודש אפריל השנה, לפי מחיר של 2.92 ₪ למניה, ומאז מגדילה שם מניות בצורה עקבית, הן על-ידי רכישת מניות והן על-ידי רכישת האגח להמרה והמרתו למניות, והגיעו לכ- 79% אחזקה.

 

 

 

 

 

רישום לניוזלטר
מספר תגובות: 1
 1.  יורוקום גם בעלים של רניטק boobi 3/1/2008 16:54

כתבות נוספות
כרית הביטחון של אימפקס
כמה זמן לא פרסמה אימפקס דו"חות כספיים ואיך זה קשור ...
20/5/2009 19:14
אבישי עובדיה
הצל שמאיים על פולישק
באלו אמות מידה פיננסיות לא עמדה פולישק, המייצרת בין היתר ...
11/12/2008 18:23
אבישי עובדיה
מה מלמדים המספרים של אפריקה מגורים על מחירי הדירות
הדוחות לרבעון הראשון של אחת מהחברות הגדולות בענף המגורים ...
4/6/2008 10:14
אבישי עובדיה
הבלון של כלל פיננסים
בכמה קנתה כלל פיננסים את אילנות דיסקונט, איך היא מצליחה ...
21/3/2008 6:46
אבישי עובדיה
דלק נדלן שווה......0
זה השווי בעקיפין שנותנים לחברה אנליסטים מבתי השקעות ...
16/3/2008 9:44
אבישי עובדיה
האם אפריקה יכולה ליפול
כמה באמת הפסידה אפריקה במחצית הראשונה ולמה זה לא מתבטא בדוח ...
28/9/2008 20:32
אבישי עובדיה
העסקה המוצלחת של בועז יונה
אין הכוונה לעסקת הטיעון שחתם יונה עם הפרקליטות, אלא לקרקע ...
18/6/2008 16:23
רון שטיינבלט
לעלות לסיבוב על האופנוע ?
מניית הארלי דיווידסון נפלה בשנה האחרונה מ-64 דולר לשפל של ...
5/6/2008 14:58
קובי ישעיהו
ליטו גרופ הולכת ומסתבכת
החברה דוחה שוב את פרסום הדוחות ל-2007; סכנת ההשעייה מהמסחר ...
18/4/2008 8:16
רון שטיינבלט
סטאר נייט - ההכנסות נרשמו, אבל הכסף לא התקבל
סטאר נייט מגדילה הכנסות, אבל עוברת להפסד; יש לה אמנם צבר ...
11/4/2008 6:54
אבישי עובדיה
תנאי שימוש
 

הכתבות באתר בורסה–פלוס הינן אינפורמטיביות בלבד, ואינן מהוות הצעה לקנייה או מכירה של מניות כלשהן.
כמו"כ אין לראות בכתבות תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל משקיע.

© כל הזכויות שמורות לבורסה-פלוס
האתר נבנה ועוצב ע"י shteeble.com