שם משתמש
 
  סיסמה
 
  זכור אותי
שלום,  אורח
הרשמה | שכחתי סיסמה
אודות
מי אנחנו
צור קשר
 
גירסת Beta
 
תל אביב 
המספרים של אורכית
אורכית נסחרת ב-130 מיליון דולר, ההון שלה 67 מיליון דולר והמזומנים (נטו) בהיקף דומה; תחת הנחות סבירות הנשענות על הערכות החברה - היא צפויה להרוויח בשנה הבאה 14-15 מיליון דולר
רון שטיינבלט 13/2/2008 11:51

אורכית מחזיקה בחברה קורג'ינט, שפיתחה סידרת מוצרים המאפשרים העברת קול וידאו ונתונים בטכנולוגיה מתקדמת (triple play). עד עתה לחברת אורכית היה חוזה גדול אחד, עם חברת KDDI היפנית, ולמעשה כמעט כל ההכנסות של החברה ב-3 השנים האחרונות הגיעו מהחברה הזו. לאחר תקופה בת יותר משנתיים, בהם החברה לא זכתה בחוזים חדשים ומניית החברה צנחה ממחיר שיא של 30 דולר בתחילת 2006 ל-5 דולר בתחילת 2008, הודיעה החברה על כך שנבחרה ע"י חברה הקשורה לדויטשה טלקום להתקנת הטכנולוגיה של החברה בגרמניה, בתחום תשתיות הכבלים.

 

כיום נסחרת המניה במחיר של 8.1 דולר, המבטא לחברה שווי של 130 מיליון דולר. הונה של אורכית 67 מיליון דולר והמזומנים נטו שלה (פחות האג"ח) מסתכמים בסכום דומה.

הדבר הכי חשוב שכולם רצו לדעת בשיחת הועידה, הם מספרים ספציפיים בחוזה החדש. את אלה לא קיבלו המשקיעים, כיון שלפי ההנהלה אין אפשרות כעת לתת אומדן מדויק של ההכנסות שיתקבלו מהחוזה החדש, אולם הם מסרו שהיקף החוזה המתוכנן הוא לפחות כמו החוזה עם
KDDI. נזכיר בהקשר זה, כי כאשר נחתם החוזה עם KDDI, הוא היה על סך של כ- 30 מליון דולר, ולאחר 3 חודשים הזמינה הגדילה KDDI את הזמנת המוצרים מאורכית ל- 100 מליון דולר (בסך הכול הזמינה KDDI מוצרים מאורכית בסך כולל של קרוב ל 180 מליון דולר) עיקרו של חוזה זה מול KDDI, סופק בזמן קצר יחסית של 5 חודשים.

דויטשה טלקום, באמצעות חברת בת לשעבר,
media broadcast, מתכוונת בשלב הראשון ב 2008 לפרוס את המערכת של אורכית ב-2 אזורים בגרמניה, בואריה (בה נמצאת העיר מינכן) וסקסוניה תחתית, מתוך 8 אזורים, ובמהלך שנת 2009 לפרוס את המערכת ביתרת האזורים בגרמניה. לפי הנאמר בשיחה, כיסוי כל גרמניה צפוי להניב הכנסות של פי 3 מאשר יתקבלו בחברה בשנת 2008. רווחיות החברה צפויה להיות באזור ה- 50% (רווח גולמי). באורכית טוענים שאין להם בעיה לספק הזמנות גדולות, ולאחר החוזה עם KDDI הם צברו נסיון של אספקה גדולה בזמן קצר.


מבחינת תחרות, לטענת החברה הפער הטכנולוגי בן השנתיים ממשיך להישמר, בינה ובין המתחרות שירצו לפתח מוצרים הדומים/מקבילים למוצר של החברה.

על כל פנים, נקודת האיזון התפעולית של אורכית היא סביב מכירות של 20 מיליון דולר ברבעון. ההנחות כאן - רווחיות גולמית של 50% ; והוצאות תפעוליות של 10 מיליון דולר - מעט מעל ההוצאות התפעוליות ברבעון הרביעי, וכ-8% מעל הממוצע  בשנת 2007. ההוצאות יכולות לעלות במקביל להטמעת המערכות בפרוקיט של דוישטה טלקום, אבל אלו הם סדרי הגודל. הפרויקט כאמור יניב הכנסות משמעותית יותר ב-2009 לעומת 2008 - 75% מההכנסות ב-2009 ו-25% ב-2008. במילים אחרות, אם "ההנחייה" של הנהלת אורכית נכונה (ואין אפשרות לדחייה, ביטול וכו') והפרויקט הוא לפחות בסדר הגודל של הפרויקט מול KDDI הרי שמדובר בהכנסות של 45 מיליון דולר השנה, ו-135 מיליון דולר ב-2009. אם כך, השנה אורכית תמשיך להפסיד, אבל בשנה הבאה היא תרוויח בגדול. תחת אותן הנחות של רווחיות גולמית ואפילו נעלה את ההוצאות התפעוליות ל-12 ברבעון (עלייה של 20%) נקבל רווח תפעולי קרוב ל-20 מיליון דולר. לחברה יש גם הכנסות מימון (אבל נניח שלא) ובשורה התחתונה (תחת הנחת מס - למרות שאין) נקבל רווח של 14-15 מיליון דולר. לא רע, במיוחד כשמסתכלים על השווי הנוכחי - 130 מיליון דולר ובמיוחד שמבינים שמדובר בפרויקט אחד מבלי לקחת בחשבון את המשך ההזמנות של KDDI ומבלי לקחת בחשבון חוזים אחרים.  

מבחינת המשך העבודה עם KDDI, בתחילת השנה הפיסקאלית ביפן, בחודש מאי, תתקבל החלטה בחברה היפנית באיזה צורה להיכנס ל WIMAX, שבו הודיעה שהיא מתכוונת להשקיע 1.3 מיליארד דולר. ייתכן שגם לאורכית יהיה חלק בזה, אולם להנהלה אין עדיין אינדיקציות לגבי זה, ורק בחודש מאי תתקבל החלטה ב KDDI.

לאורכית יש כיום 4 סניפים בעולם: קוריאה, הודו, ארה"ב ויפן. באורכית פותחים סניף, כאשר הם חושבים שיש פוטנציאל להתקנות. באופן אירוני, דווקא באירופה אין לאורכית סניף, אבל לא מן הנמנע שלאחר הזכייה בחוזה החדש, כחלק מהעבודה מול דוייטשה טלקום, ייפתח סניף כזה. לגבי קוריאה, בהנהלה בחרו להתמקד ולספר קצת על פעילות החברה במדינה זו בשנתיים האחרונות, וייתכן ואורכית נמצאת במו"מ עם אחת מחברות התקשורת במדינה.


 

חשוב להדגיש. עד כה פעילות החברה בעולם, ובפרט החוזים שחתמה (KDDI וחוזה קטן מול WINTEL האמריקאית) היו בתחום ספקי התקשורת. שם היה עיקר המיקוד. החוזה הנוכחי הוא בתחום הכבלים, מה שלמעשה מאשר שהתחומים אליהם פונה החברה רחבים בהרבה. חוזה זה, כמובן, מהווה כ"הכשר" עבור יכולות החברה להוות פתרון כולל לתשתיות התקשורת שעומדים בפני קריסה במדינות רבות. מה שטוב לדויטשה סביר להניח שיספק ויותר מכך גם חברות אחרות בתחום. וטכנולוגיה שבה משתמשים גורמים מובילים באירופה וביפן – תהווה ללא ספק כיעד משיכה עבור ספקיות ציוד התקשורת המובילות בעולם.

משקיעי אורכית הנוכחיים, הם כבר הרבה יותר רציונאליים, מאשר אלו שהיו לפני שנתיים וחצי, עם חתימת החוזה הראשון של החברה. אז המניה הגיע לשווי גבוה, בעוד החברה נשענה על לקוח בודד ו "צפי" לחימת חוזים נוספים. היום כבר מעניין את המשקיעים מה שיעור הרווחיות של החברה, ומתי היא צפויה לעבור לרווח. לפי הנתונים הנוכחיים, בהתבסס רק על החוזה הזה, זה לא יקרה ב 2008, אלא רק ב 2009, מה שמביא אותנו לבדיקת פוטנציאל הסיכוי והסיכון שבהשקעה בחברה.

ניתן לומר כבר עתה, כי הסיכון שבהשקעה במניה, ירד משמעותית עם החתימה על החוזה החדש. בטווח הקצר ייתכן כי המניה תרד/תדשדש, לאור העובדה שהרבעון הראשון צפוי להיות עדיין חלש, והחברה תציג בו הפסד. למעשה הפסד צפוי ברבעונים הקרובים, למעט הרביעי שבו חוזים איזון בשורה התחתונה, ואולי אף רווח קטן. בהמשך השנה, החברה כבר תכיר בהכנסות מדויטשה טלקום, באופן שכל רבעון יכלול הכרה גבוהה יותר מקודמו, וגם יתברר המשך שיתוף הפעולה עם
KDDI, ואז עם תחילת הצגת הקבלות, המניה תגיב בהתאם.

יש דרך נוספת להשקיע באורכית, מעט יותר סולידית – החברה הנפיקה לפני שנה אג"ח להמרה, שמשלם 6% ריבית ונפדה בתשלום אחד ב- 2017. יחס ההמרה הוא 52.3 שקל (צמוד) עד מרץ 2010, וממרץ 2010 עד מרץ 2017 יחס ההמרה עולה ל-63 שקל.
האגח שהתשואה האפקטיבית עליו 8.3% (צמוד מדד)  יכול להיות אלטרנטיבה טובה להשקעה באורכית, עם פחות סיכון מאשר השקעה ישירה במניה, ואפשרות לרווח באם המניה תעלה.

לסיכום, החוזה עם דויטשה טלקום, מהווה הכרה בטכנולוגיה של החברה, ויכול ליצור סוג של מומנטום במו"מ שהחברה מנהלת עם מפעילות אחרות. יחד עם זאת חשוב לזכור, ובמיוחד במקרה של אורכית, שעד שאין חוזה חתום (ואחד כאמור כבר יש) – הכול בגדר השערות.



אין באמור לעיל המלצה לקניית ני"ע של חברת אורכית, הכותב מחזיק בני"ע של החברה ועשוי לפעול בהם מעת לעת.

רישום לניוזלטר
מספר תגובות: 3
 3.  אורכית אריק 14/2/2008 2:59

 2.  יפה רון שגיא אשכנזי 13/2/2008 16:49

 1.  הכל נכון boobi 13/2/2008 13:14

כתבות נוספות
כרית הביטחון של אימפקס
כמה זמן לא פרסמה אימפקס דו"חות כספיים ואיך זה קשור ...
20/5/2009 19:14
אבישי עובדיה
הצל שמאיים על פולישק
באלו אמות מידה פיננסיות לא עמדה פולישק, המייצרת בין היתר ...
11/12/2008 18:23
אבישי עובדיה
מה מלמדים המספרים של אפריקה מגורים על מחירי הדירות
הדוחות לרבעון הראשון של אחת מהחברות הגדולות בענף המגורים ...
4/6/2008 10:14
אבישי עובדיה
הבלון של כלל פיננסים
בכמה קנתה כלל פיננסים את אילנות דיסקונט, איך היא מצליחה ...
21/3/2008 6:46
אבישי עובדיה
דלק נדלן שווה......0
זה השווי בעקיפין שנותנים לחברה אנליסטים מבתי השקעות ...
16/3/2008 9:44
אבישי עובדיה
האם אפריקה יכולה ליפול
כמה באמת הפסידה אפריקה במחצית הראשונה ולמה זה לא מתבטא בדוח ...
28/9/2008 20:32
אבישי עובדיה
העסקה המוצלחת של בועז יונה
אין הכוונה לעסקת הטיעון שחתם יונה עם הפרקליטות, אלא לקרקע ...
18/6/2008 16:23
רון שטיינבלט
לעלות לסיבוב על האופנוע ?
מניית הארלי דיווידסון נפלה בשנה האחרונה מ-64 דולר לשפל של ...
5/6/2008 14:58
קובי ישעיהו
ליטו גרופ הולכת ומסתבכת
החברה דוחה שוב את פרסום הדוחות ל-2007; סכנת ההשעייה מהמסחר ...
18/4/2008 8:16
רון שטיינבלט
סטאר נייט - ההכנסות נרשמו, אבל הכסף לא התקבל
סטאר נייט מגדילה הכנסות, אבל עוברת להפסד; יש לה אמנם צבר ...
11/4/2008 6:54
אבישי עובדיה
תנאי שימוש
 

הכתבות באתר בורסה–פלוס הינן אינפורמטיביות בלבד, ואינן מהוות הצעה לקנייה או מכירה של מניות כלשהן.
כמו"כ אין לראות בכתבות תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל משקיע.

© כל הזכויות שמורות לבורסה-פלוס
האתר נבנה ועוצב ע"י shteeble.com